Η πρακτική των Ευρωπαϊκών Σχολείων για τη Μητρική Γλώσσα και την Πολυγλωσσία: Καταγραφή Απόψεων Εκπαιδευτικών
DOI:
https://doi.org/10.26248/.v2021i3.1561Λέξεις-κλειδιά:
Ευρωπαϊκά Σχολεία, γλώσσα, διαπολιτισμική εκπαίδευσηΠερίληψη
Οι ευρύτερες κοινωνικοοικονομικές και πολιτικές μεταβολές και ανακατατάξεις κατά τις τελευταίες δεκαετίες έχουν διαμορφώσει νέες ανάγκες στο χώρο της εκπαίδευσης. Οι θεσμοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχουν αντιληφθεί τις ιδιαιτερότητες μιας τέτοιας κατάστασης και τις προκλήσεις από τη συνύπαρξη αλλόγλωσσων μαθητών στο σχολικό περιβάλλον και έχουν διαμορφώσει ένα ευρύτερο πλαίσιο για το σχεδιασμό των επιμέρους πολιτικών τους. Στην παρούσα εργασία, παρουσιάζουμε μέρος των αποτελεσμάτων από έρευνα που διενεργήθηκε στο πλαίσιο μεταπτυχιακού προγράμματος του Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Στόχος ήταν να διερευνηθεί ο ‘λόγος’ των επίσημων κοινοτικών κειμένων για τη μητρική γλώσσα και την πολυγλωσσία και να εξεταστεί σε ποιο βαθμό και με ποιους τρόπους εφαρμόζεται στην ‘πράξη’ η γλωσσική πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην περίπτωση των Ευρωπαϊκών Σχολείων. Θεωρείται ένα τέτοιο μοντέλο αποτελεσματικό ώστε να εφαρμοστεί σε ευρύτερη κλίμακα στις σύγχρονες πολυπολιτισμικές κοινωνίες;