Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης και Προσέλκυση του Νεανικού Κοινού στους Πολιτιστικούς Οργανισμούς

Συγγραφείς

  • Ειρήνη Σηφάκη Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
  • Ευθυμία Κυπραίου

DOI:

https://doi.org/10.26248/.v2021i3.1558

Λέξεις-κλειδιά:

Μέσα κοινωνικής δικτύωσης, νεανικό κοινό, Millennials, ανάλυση περιεχομένου αναρτήσεων, Ιnstagram

Περίληψη

Το άρθρο αυτό αναφέρεται στους τρόπους με τους οποίους τα μουσεία και οι πολιτιστικοί οργανισμοί χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να απευθυνθούν και να προσελκύσουν το νεανικό κοινό (18-39 ετών). Η εμπειρική έρευνα επικεντρώθηκε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που χρησιμοποιούν το Εθνικό Μουσείο Αμερικανικής Ιστορίας και το Μουσείο Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού. Βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων που έχουν διατυπωθεί στη βιβλιογραφία σχετικά με τη διαχείριση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και την απήχησή τους στο νεανικό κοινό πραγματοποιήθηκε ανάλυση περιεχομένου των αναρτήσεων των εξεταζόμενων μουσείων στο Instagram προκειμένου να μελετηθεί αν η χρήση των ψηφιακών μέσων επικοινωνίας είναι προσανατολισμένη στους νέους. Τα αποτελέσματα δείχνουν πως και τα δύο μουσεία έχουν αφομοιώσει την ανάγκη αναβάθμισης της ψηφιακής τους επικοινωνίας, διατηρώντας σταθερούς δίαυλους επικοινωνίας με το νεανικό κοινό. Ωστόσο, η προσέλκυση του κοινού καθώς και η ενίσχυση της αξίας και του εκπαιδευτικού ρόλου των πολιτιστικών οργανισμών θα μπορούσε να υποστηριχθεί περαιτέρω μέσα από την ενδυνάμωση της ψηφιακής αφήγησης και την ενθάρρυνση του διαλόγου και ανατροφοδότησης από τους χρήστες.

Βιογραφικά Συγγραφέων

Ειρήνη Σηφάκη, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο

Διδάσκουσα
Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο

Ευθυμία Κυπραίου

MsC Διοίκηση Πολιτισμικών μονάδων

Λήψεις

Δημοσίευση

2021-11-03

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Σηφάκη Ε., & Κυπραίου Ε. (2021). Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης και Προσέλκυση του Νεανικού Κοινού στους Πολιτιστικούς Οργανισμούς. Επιστήμες Αγωγής, 2021(3), 236–259. https://doi.org/10.26248/.v2021i3.1558

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα