Επικοινωνιακός Εγγραμματισμός στην Τριτοβάθμια Προπτυχιακή Εκπαίδευση
DOI:
https://doi.org/10.26248/.v2021i3.1557Λέξεις-κλειδιά:
Επικοινωνιακός εγγραμματισμός, Παιδαγωγική επικοινωνία, Τριτοβάθμια εκπαίδευσηΠερίληψη
Ο επικοινωνιακός εγγραμματισμόςτων εκπαιδευτικών αποτελούν προϋπόθεση επιτυχίας του διδακτικού και παιδαγωγικού έργου στο σχολείο του 21ου αιώνα. Στόχοι της μεταδιδακτορικής έρευνας ήταν: να διερευνήσει κατά πόσο η επικοινωνία διδάσκεται ως αυτόνομο γνωστικό αντικείμενο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση σε προπτυχιακό επίπεδο, με σκοπό τη βελτίωση των επικοινωνιακών δεξιοτήτων των φοιτητών/τριών, να προσδιορίσει τις θεματικές ενότητες στις οποίες η επικοινωνία παρουσιάζεται να αποκτά ιδιαίτερη σημασία, να διερευνήσει τα είδη και τις μορφές επικοινωνίας στις οποίες δίνεται έμφαση και να προβεί σε συγκρίσιμες διατυπώσεις μεταξύ θεωρητικής αναγνώρισης και πρακτικής εφαρμογής της στην εκπαίδευση. Απώτερος σκοπός είναι να αποτελέσει τη βάση σύνταξης προτάσεων για καθολική εισαγωγή βασικών μαθημάτων επικοινωνίας στα ελληνικά πανεπιστήμια, στην περίπτωση που διαπιστωθεί ότι υπάρχουν ελλείματα στη διδασκαλία της παιδαγωγικής και διδακτικής επικοινωνίας σε προπτυχιακό επίπεδο ή αποσπασματικές αναφορές. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι απουσιάζει από τα ελληνικά πανεπιστήμια ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα συστηματικής διδασκαλίας της διδακτικής και παιδαγωγικής επικοινωνίας σε προπτυχιακό επίπεδο.