Αξιοποίηση Επιχειρηματολογικών Χαρτών στο Προσυγγραφικό Στάδιο Δημιουργίας Γραπτού Λόγου
DOI:
https://doi.org/10.26248/.v2021i3.1554Λέξεις-κλειδιά:
Γραπτός λόγος, Επιχειρηματολογικό κείμενο, Εννοιολογικοί Χάρτες, Συνεργατικά Ηλεκτρονικά Περιβάλλοντα ΜάθησηςΠερίληψη
Στο πλαίσιο διδακτορικής έρευνας σε μαθητές της ΣΤ΄ τάξης του Δημοτικού εφαρμόστηκε «Πρόγραμμα Ανάπτυξης Επιχειρηματολογικού Λόγου σε Συνεργατικά Ηλεκτρονικά Περιβάλλοντα Μάθησης». Στο προσυγγραφικό στάδιο αξιοποιήθηκε το ψηφιακό περιβάλλον του inspiration στη δημιουργία συνεργατικών χαρτών επιχειρηματολογίας. Το θέμα που δόθηκε προς διαπραγμάτευση ήταν: «Αλλοδαπός μαθητής κρατά την ελληνική σημαία στην παρέλαση. Ποια είναι η γνώμη σας; Υποστηρίξτε τη θέση σας με επιχειρήματα». Στους αρχικούς χάρτες οι μαθητές απέδωσαν εμπειρικές απόψεις και παρατηρήσεις αδόμητα. Μετά τη διδακτική παρέμβαση που βασίστηκε στο μοντέλο της κειμενοκεντρικής προσέγγισης, οι μαθητές εμπλούτισαν και δόμησαν τους χάρτες τους ακολουθώντας το δομικό σχήμα της επιχειρηματολογίας, πριν περάσουν στο κυρίως συγγραφικό στάδιο μετουσίωσης των ιδεών σε συνεχές κείμενο.