Διαχείριση Κινδύνων σε Σχολικές Μονάδες Πρωτοβάθμιας Δημοτικής Εκπαίδευσης

Συγγραφείς

  • Μαρία Ι. Αλεφαντινού

DOI:

https://doi.org/10.26248/.v2021i3.1547

Λέξεις-κλειδιά:

Διαχείριση Κινδύνων, Σχολική Ασφάλεια, Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, Δημοτική Ενότητα Γαζίου, Δημοτικά Σχολεία, Μέτρα Ασφάλειας

Περίληψη

Tο παρόν άρθρο διαπραγματεύεται το θέμα της διαχείρισης κινδύνων στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας Δημοτικής Εκπαίδευσης της Δημοτικής Ενότητας Γαζίου. Στόχος του είναι, η διερεύνηση των κινδύνων, η εξακρίβωση για το εάν πληρούνται τα απαραίτητα μέτρα ασφάλειας βάση του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου και η επιβεβαίωση για το εάν το εκπαιδευτικό προσωπικό τους είναι ενημερωμένο, καταρτισμένο και σε πλήρη ετοιμότητα, όσον αφορά τα θέματα ασφάλειας. Επίσης, στοχεύει να διαπιστώσει εάν έχουν γίνει οι απαιτούμενες δραστηριότητες για τη σχολική ασφάλεια και τέλος να προβάλλει την ανάγκη μελλοντικών ενεργειών. Για να πραγματοποιηθούν οι παραπάνω στόχοι, δημιουργήθηκε ένα ερωτηματολόγιο τριών ενοτήτων,  βασιζόμενο κατά κύριο λόγο σε βιβλιογραφικές πηγές. Στη συμπλήρωση του ερωτηματολογίου, συμμετείχαν 103 εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας Δημοτικής Εκπαίδευσης. Από τη στατιστική ανάλυση προκύπτει ότι, οι εκπαιδευτικοί επισήμαναν την ύπαρξη πολλών παραγόντων κινδύνου στο σύνολο των σχολικών μονάδων, την έλλειψη κατάρτισης αυτών σε θέματα σχολικής ασφάλειας και πρόληψης ατυχημάτων, ενώ αναφορικά με τις σχολικές δραστηριότητες πάνω σε θέματα ασφάλειας, γνώριζαν μόνο για την επικείμενη άσκηση ετοιμότητας έναντι σεισμού. Εν κατακλείδι, η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών θεωρεί απαραίτητη την επιβολή αλλαγών στα θέματα ασφάλειας, την κατάρτιση των ίδιων μέσω εξειδικευμένων σεμιναρίων και την διάθεση περισσοτέρων κονδυλίων, για την εξασφάλιση των αναγκαίων μέτρων ασφάλειας εντός των σχολικών μονάδων.

Βιογραφικό Συγγραφέα

Μαρία Ι. Αλεφαντινού

Εκπαιδευτικός ΠΕ82.ΕΑΕ
Διπλ. Μηχανολόγος Μηχανικός, MSc

Λήψεις

Δημοσίευση

2021-11-03

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Αλεφαντινού Μ. Ι. (2021). Διαχείριση Κινδύνων σε Σχολικές Μονάδες Πρωτοβάθμιας Δημοτικής Εκπαίδευσης. Επιστήμες Αγωγής, 2021(3), 7–29. https://doi.org/10.26248/.v2021i3.1547

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα