Η Συμβολή της Αντεστραμμένης Τάξης στην Ανάπτυξη της Γλωσσικής και Επικοινωνιακής Ικανότητας των Μαθητών. Έρευνα Δράσης στο Μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας

Συγγραφείς

  • Στυλιανή Κούρτη Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
  • Μαρέττα Σιδηροπούλου Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο

DOI:

https://doi.org/10.26248/.v2021i2.1532

Λέξεις-κλειδιά:

Αντεστραμμένη Τάξη, έρευνα δράσης, γλωσσική και επικοινωνιακή ικανότητα, προφορικός/γραπτός λόγος, τεχνολογικά μέσα

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση της επίδρασης της Αντεστραμμένης Τάξης στην αξιοποίηση του διδακτικού χρόνου, ώστε να υλοποιηθούν μαθητοκεντρικές δραστηριότητες, που ενισχύουν τη γλωσσική και επικοινωνιακή ικανότητα των μαθητών/τριών, καθώς και την κριτική τους ικανότητα. Προκειμένου να απαντηθούν τα ερευνητικά ερωτήματα, αξιοποιήθηκε η μέθοδος της έρευνας δράσης και σχεδιάστηκε εκπαιδευτικό υλικό, το οποίο αναρτήθηκε στην εκπαιδευτική πλατφόρμα e-me, ενώ στην τάξη εκπονήθηκαν ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες σχετικά με την κατανόηση και παραγωγή προφορικού και γραπτού λόγου. Τα ευρήματα έδειξαν ότι το συγκεκριμένο μοντέλο απελευθερώνει το μεγαλύτερο μέρος του διδακτικού χρόνου, ενώ η επίδοση των μαθητών/τριών παρουσιάζει ανοδική πορεία κατά τη διάρκεια της παρέμβασης στην κατανόηση και παραγωγή προφορικού και γραπτού λόγου. Από τον σχολιασμό των αποτελεσμάτων προκύπτει το συμπέρασμα ότι η εφαρμογή του μοντέλου της Αντεστραμμένης Τάξης συμβάλλει στην αξιοποίηση του διδακτικού χρόνου για την υλοποίηση μαθητοκεντρικών δραστηριοτήτων που ενισχύουν την γλωσσική και επικοινωνιακή ικανότητα των μαθητών/τριών, το οποίο εξάλλου είναι και ο σκοπός του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας στο Γυμνάσιο.

Βιογραφικά Συγγραφέων

Στυλιανή Κούρτη, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο

Φιλόλογος, ΕΑΠ, Επιστήμες Αγωγής

Μαρέττα Σιδηροπούλου, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο

Μέλος ΣΕΠ ΕΑΠ, Επιστήμες της Αγωγής

Λήψεις

Δημοσίευση

2021-05-31

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Κούρτη Σ., & Σιδηροπούλου Μ. (2021). Η Συμβολή της Αντεστραμμένης Τάξης στην Ανάπτυξη της Γλωσσικής και Επικοινωνιακής Ικανότητας των Μαθητών. Έρευνα Δράσης στο Μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας. Επιστήμες Αγωγής, 2021(2), 123–144. https://doi.org/10.26248/.v2021i2.1532

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα