Σχολικός Εκφοβισμός και η Επίδραση της Οικογένειας από τη Βρεφική Περίοδο έως την Εφηβεία

Συγγραφείς

  • Τατιανή Γκάτσα Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

DOI:

https://doi.org/10.26248/.v2021i2.1529

Λέξεις-κλειδιά:

Σχολικός εκφοβισμός, οικογένεια, παράγοντες, λειτουργίες

Περίληψη

Η οικογένεια αποτελεί την πρώτη κοινωνικοποιητική ομάδα που επιδρά σημαντικά στη διαμόρφωση της συμπεριφοράς και της προσωπικότητας. Η παρούσα επισκόπηση αποτελεί μια ολιστική προσέγγιση. Στοχεύει να αναδείξει την επίδραση της οικογένειας στην εμπλοκή των μαθητών στο σχολικό εκφοβισμό, από την βρεφική περίοδο έως και την εφηβεία,

Ειδικότερα, αναδεικνύονται μια ευρεία σειρά παραγόντων της οικογένειας, όπως, οι πρώιμες σχέσεις με το πρόσωπο φροντίδας, η ποιότητα προσκόλλησης και ο γονικός δεσμός, το σύστημα της οικογένειας - με τη δομή, τη λειτουργία και  τις διαπροσωπικές σχέσεις των μελών μεταξύ τους, - ο τρόπος άσκησης του γονικού ρόλου, η ανατροφή και η  διαπαιδαγώγηση, που στο σύνολο τους επιδρούν ως διαμεσολαβητές στην  εκδήλωση της εκφοβιστικής συμπεριφοράς και της θυματοποίησης.

Βιογραφικό Συγγραφέα

Τατιανή Γκάτσα, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

Ερευνητικό Διδακτικό Προσωπικό (ΕΔΙΠ)
Σχολικής Ψυχολογίας του  ΠΤΔΕ
Παν/μιο Ιωαννίνων

Λήψεις

Δημοσίευση

2021-05-31

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Γκάτσα Τ. (2021). Σχολικός Εκφοβισμός και η Επίδραση της Οικογένειας από τη Βρεφική Περίοδο έως την Εφηβεία. Επιστήμες Αγωγής, 2021(2), 65–79. https://doi.org/10.26248/.v2021i2.1529

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα