Σχέσεις Γονέων και Εκπαιδευτικών με Έμφαση στους Μετανάστες Γονείς και ο Ρόλος των Εκπαιδευτικών

Συγγραφείς

  • Πετρούλα Γιαννούση

DOI:

https://doi.org/10.26248/.v2021i2.1528

Λέξεις-κλειδιά:

Γονική εμπλοκή, πολιτισμικά διαφέροντες μαθητές/-τριες, προκαταλήψεις, εμπόδια, παρεμβάσεις

Περίληψη

Η γονική εμπλοκή μπορεί να πραγματωθεί στο πλαίσιο του σχολείου, στο πλαίσιο του οικογενειακού περιβάλλοντος, ή/και στο μέσο αυτών. Όμως, η αποτελεσματική αλληλεπίδραση μεταξύ των εμπλεκόμενων μερών συναντά εμπόδια. Στην περίπτωση των πολιτισμικά διαφερόντων γονέων τα εμπόδια αυτά ενισχύονται από τις αποσιωπώμενες απαιτήσεις ή προσδοκίες των εκπαιδευτικών για γονική εμπλοκή και από τις παγιωμένες στάσεις και απόψεις τους σχετικά τόσο με τη γλώσσα και την κουλτούρα των γονέων αυτών, όσο και με τις χαμηλές προσδοκίες τους αναφορικά με την ακαδημαϊκή πορεία των μεταναστών μαθητών/-τριών. Οι παρεμβάσεις που προτείνονται έχουν στόχο να ενδυναμώσουν και να ενθαρρύνουν τους μετανάστες γονείς, αξιοποιώντας το πολιτισμικό κεφάλαιο που φέρουν, ώστε όλοι οι εμπλεκόμενοι ισότιμα να συμμετέχουν σε έναν πλουραλιστικό διάλογο. Η βαρύτητα της ευθύνης για να επιτευχθεί αυτό μετακυλίεται στην πλευρά των εκπαιδευτικών καθώς αυτοί ορίζουν και καθορίζουν το πως της πραγμάτωσης της γονικής εμπλοκής. 

Βιογραφικό Συγγραφέα

Πετρούλα Γιαννούση

Εκπαιδευτικός ΠΕ80
Μετ. Ανθρωπιστικών Σπουδών
Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο

Λήψεις

Δημοσίευση

2021-05-31

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Γιαννούση Π. (2021). Σχέσεις Γονέων και Εκπαιδευτικών με Έμφαση στους Μετανάστες Γονείς και ο Ρόλος των Εκπαιδευτικών. Επιστήμες Αγωγής, 2021(2), 51–64. https://doi.org/10.26248/.v2021i2.1528

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα