Ο Ρόλος του Εκπαιδευτικού στο Σχολείο της Συνεκπαίδευσης και τα Δικαιώματα των Μαθητών

Συγγραφείς

  • Νικόλαος Αθανασάκης

DOI:

https://doi.org/10.26248/.v2021i2.1525

Λέξεις-κλειδιά:

Συνεκπαίδευση, Πολιτισμική ετερότητα, Διαφοροποίηση της διδασκαλίας, Δικαιώματα του παιδιού και του εκπαιδευτικού

Περίληψη

Βασικός σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση των προϋποθέσεων, οι οποίες πρέπει να ικανοποιηθούν, ώστε η συμπερίληψη μαθητών  διαφορετικών και ποικίλων πολιτισμικών χαρακτηριστικών να πραγματοποιηθεί στο ελληνικό σχολείο. Το ‘σχολείο της συνεκπαίδευσης’ είναι μια πραγματικότητα, καθώς τα τελευταία χρόνια ένας μεγάλος αριθμός μαθητών έχει διαφορετική πολιτισμική προέλευση. Η εκπαίδευση καλείται να ‘συμπεριλάβει’ τους συγκεκριμένους μαθητές στο ελληνικό σχολείο  όχι με τυχαίους ή αναποτελεσματικούς χειρισμούς, αλλά λαμβάνοντας μέτρα, τα οποία να ανταποκρίνονται όχι μόνο στις ανάγκες αλλά και στα δικαιώματα τόσο των μαθητών όσο και των εκπαιδευτικών. Είναι γεγονός ότι η συνύπαρξη μαθητών που διακρίνονται από πολιτισμική ετερογένεια επιτάσσει την αναθεώρηση και αναμόρφωση μεθοδολογικών προσεγγίσεων και πρακτικών με γνώμονα τη διαφοροποίηση και εξατομίκευση της διδασκαλίας και την εφαρμογή βιωματικών και ενσυναισθητικών δραστηριοτήτων.

Βιογραφικό Συγγραφέα

Νικόλαος Αθανασάκης

Διδάκτωρ Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Διευθυντής 1ου Δημοτικού Σχολείου Μετσόβου

Λήψεις

Δημοσίευση

2021-05-31

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Αθανασάκης Ν. (2021). Ο Ρόλος του Εκπαιδευτικού στο Σχολείο της Συνεκπαίδευσης και τα Δικαιώματα των Μαθητών. Επιστήμες Αγωγής, 2021(2), 7–20. https://doi.org/10.26248/.v2021i2.1525

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα