Περιβαλλοντικός Γραμματισμός στην Ελλάδα: Στάσεις Μελλοντικών Νηπιαγωγών προς το Περιβάλλον

Συγγραφείς

  • Αναστασία Γκουλγκούτη Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
  • Αικατερίνη Πλακίτση Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
  • Γεώργιος Στύλος Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

DOI:

https://doi.org/10.26248/.v2021i1.1515

Λέξεις-κλειδιά:

Περιβαλλοντικός Γραμματισμός, στάσεις προς το περιβάλλον, μελλοντικοί νηπιαγωγοί, περιβαλλοντικές πεποιθήσεις

Περίληψη

Διεθνείς έρευνες τονίζουν τη σημασία ανάπτυξης του Περιβαλλοντικού Γραμματισμού στους μελλοντικούς εκπαιδευτικούς, καθώς βρέθηκε ότι οι εκπαιδευτικοί επηρεάζουν σημαντικά τον Περιβαλλοντικό Γραμματισμό των μαθητών τους. Στην παρούσα έρευνα μελετώνται οι στάσεις προς το περιβάλλον 461 μελλοντικών εκπαιδευτικών του τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, ο βαθμός που οι στάσεις αυτές επηρεάζονται από δημογραφικά και ακαδημαϊκά χαρακτηριστικά, καθώς και οι περιβαλλοντικές πεποιθήσεις και το ενδιαφέρον τους για περιβαλλοντικά και κοινωνικά προβλήματα. Από τη στατιστική ανάλυση συμπεραίνεται ότι οι μελλοντικοί εκπαιδευτικοί παρουσιάζουν θετικές στάσεις προς το περιβάλλον, υιοθετούν περιβαλλοντικό σύστημα αξιών θέτοντας σε προτεραιότητα τη φύση έναντι της οικονομίας και εκδηλώνουν έντονο ενδιαφέρον για τα περιβαλλοντικά και κοινωνικά προβλήματα σε εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο. Το φύλο, η κατεύθυνση σπουδών που είχαν στο Λύκειο, το έτος σπουδών στο οποίο βρίσκονται και το μορφωτικό επίπεδο των γονέων τους βρέθηκε ότι επηρεάζουν τις στάσεις τους προς το περιβάλλον.

Βιογραφικά Συγγραφέων

Αναστασία Γκουλγκούτη, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

Εκπαιδευτικός Πρωτοβάθμιας Εκπ/σης, MSc
Παιδαγωγικό τμήμα Νηπιαγωγών
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

Αικατερίνη Πλακίτση, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

Καθηγήτρια
Πρόεδρος του τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Πρόεδρος του International Society of Sociocultural and Activity Research [ISCAR]

Γεώργιος Στύλος, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

Ε.ΔΙ.Π, Εργαστήριο Εκπαίδευσης και Διδασκαλίας της Φυσικής
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

Λήψεις

Δημοσίευση

2021-02-15

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Γκουλγκούτη Α., Πλακίτση Α., & Στύλος Γ. (2021). Περιβαλλοντικός Γραμματισμός στην Ελλάδα: Στάσεις Μελλοντικών Νηπιαγωγών προς το Περιβάλλον. Επιστήμες Αγωγής, 2021(1), 28–50. https://doi.org/10.26248/.v2021i1.1515

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα