Περιβαλλοντικός Γραμματισμός στην Ελλάδα: Στάσεις Μελλοντικών Νηπιαγωγών προς το Περιβάλλον
DOI:
https://doi.org/10.26248/.v2021i1.1515Λέξεις-κλειδιά:
Περιβαλλοντικός Γραμματισμός, στάσεις προς το περιβάλλον, μελλοντικοί νηπιαγωγοί, περιβαλλοντικές πεποιθήσειςΠερίληψη
Διεθνείς έρευνες τονίζουν τη σημασία ανάπτυξης του Περιβαλλοντικού Γραμματισμού στους μελλοντικούς εκπαιδευτικούς, καθώς βρέθηκε ότι οι εκπαιδευτικοί επηρεάζουν σημαντικά τον Περιβαλλοντικό Γραμματισμό των μαθητών τους. Στην παρούσα έρευνα μελετώνται οι στάσεις προς το περιβάλλον 461 μελλοντικών εκπαιδευτικών του τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, ο βαθμός που οι στάσεις αυτές επηρεάζονται από δημογραφικά και ακαδημαϊκά χαρακτηριστικά, καθώς και οι περιβαλλοντικές πεποιθήσεις και το ενδιαφέρον τους για περιβαλλοντικά και κοινωνικά προβλήματα. Από τη στατιστική ανάλυση συμπεραίνεται ότι οι μελλοντικοί εκπαιδευτικοί παρουσιάζουν θετικές στάσεις προς το περιβάλλον, υιοθετούν περιβαλλοντικό σύστημα αξιών θέτοντας σε προτεραιότητα τη φύση έναντι της οικονομίας και εκδηλώνουν έντονο ενδιαφέρον για τα περιβαλλοντικά και κοινωνικά προβλήματα σε εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο. Το φύλο, η κατεύθυνση σπουδών που είχαν στο Λύκειο, το έτος σπουδών στο οποίο βρίσκονται και το μορφωτικό επίπεδο των γονέων τους βρέθηκε ότι επηρεάζουν τις στάσεις τους προς το περιβάλλον.