Η Εκπαιδευτική Πολιτική στην Ελλάδα την Περίοδο των Μνημονίων: η Περίπτωση της Αξιολόγησης των Εκπαιδευτικών και των Σχολείων
DOI:
https://doi.org/10.26248/.v2020i3.1230Λέξεις-κλειδιά:
Εκπαιδευτική πολιτική, οικονομική κρίση, τεχνο-γραφειοκρατικά μοντέλα, παιδαγωγικά μοντέλα, αξιολόγηση εκπαιδευτικών και σχολείων, ΕλλάδαΠερίληψη
Η εργασία αυτή επιχειρεί να διερευνήσει τις επιρροές της οικονομικής κρίσης στις νομοθετικές ρυθμίσεις που ψηφίστηκαν από το Ελληνικό Κοινοβούλιο την περίοδο 2010-2019 και αφορούν την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου. Ειδικότερα, (α) καταγράφονται τα μνημόνια που υπέγραψε η Βουλή των Ελλήνων και οι δεσμεύσεις της χώρας απέναντι στους θεσμούς του ευρωπαϊκού και παγκόσμιου οικονομικού κατεστημένου (Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, Διεθνές Νομισματικό Ταμείο) ως προς την εκπαιδευτική πολιτική για το θέμα της αξιολόγησης (β) παρουσιάζεται η πορεία διαμόρφωσης και υλοποίησης του νομοθετικού πλαισίου που ψηφίστηκε από τις κυβερνήσεις την περίοδο 2010-2019 και (γ) διερευνάται ο τύπος αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου που προωθείται σε σχέση με τα τεχνο-γραφειοκρατικά και παιδαγωγικά μοντέλα που έχουν επικρατήσει στη διεθνή βιβλιογραφία. Η εργασία καταλήγει στο συμπέρασμα ότι το ρυθμιστικό πλαίσιο που ψηφίστηκε τη συγκεκριμένη περίοδο τείνει προς την εφαρμογή των παιδαγωγικών μοντέλων αξιολόγησης, διατηρεί, ωστόσο, στο εσωτερικό του τεχνο-γραφειοκρατικά στοιχεία, κατάσταση η οποία προσκρούει στην επιφυλακτική στάση της εκπαιδευτικής κοινότητας.