Η Ενσωμάτωση της Κίνησης στην Ανάγνωση: Απόψεις Φιλολόγων Ειδικής Αγωγής
DOI:
https://doi.org/10.26248/.v2020i3.1227Λέξεις-κλειδιά:
Προγράμματα κίνησης, ακαδημαϊκή επίδοση, θεματική ανάλυσηΠερίληψη
Τις τελευταίες δύο δεκαετίες η ενσωμάτωση της κίνησης στο πλαίσιο της διδασκαλίας συγκεντρώνει το ερευνητικό ενδιαφέρον. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η διερεύνηση των απόψεων Φιλολόγων Ειδικής Αγωγής για την ένταξη ενός προγράμματος κινητικών δραστηριοτήτων στη διδασκαλία συγκεκριμένων σημείων στίξης, η τήρηση των οποίων συμβάλλει στη βελτίωση της αναγνωστικής κατανόησης και οδηγεί στην ενίσχυση της ακαδημαϊκής επίδοσης μαθητών με δυσλεξία. Στην παρέμβαση συμμετείχαν 4 Φιλόλογοι Ειδικής Αγωγής, οι οποίοι εφάρμοσαν το πρόγραμμα στο μάθημα της γλωσσικής διδασκαλίας. Μετά την παρέμβαση πραγματοποιήθηκαν συνεντεύξεις με τους Φιλολόγους, προκειμένου να αποτυπωθούν οι απόψεις τους για την ένταξη της κίνησης στο μάθημα. Στο πρόγραμμα, διάρκειας 6 εβδομάδων, οι μαθητές καλούνταν κατά την ανάγνωση να εκτελέσουν κινητικές δραστηριότητες, όπως έγερση κορμού, στήριξη στο ένα πόδι, αλματάκια, αναπηδήσεις, βήμα σημειωτόν και τρέξιμο. Η κωδικοποίηση των δεδομένων έγινε με τη μέθοδο της θεματικής ανάλυσης. Η ποιοτική ανάλυση των δεδομένων κατέδειξε ότι οι κινητικές δραστηριότητες κινητοποίησαν το ενδιαφέρον των μαθητών για την ανάγνωση. Συμπεραίνεται, λοιπόν, ότι η ενσωμάτωση της κίνησης στο πλαίσιο του μαθήματος αποτελεί ισχυρό κίνητρο για συμμετοχή μαθητών με δυσλεξία στην αναγνωστική διαδικασία.