Συμπερίληψη Παιδιών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες: ο Ρόλος του Διευθυντή

Συγγραφείς

  • Νεκταρία Σακκούλα
  • Παναγιώτα Κουρέα

DOI:

https://doi.org/10.26248/.v2020i3.1221

Λέξεις-κλειδιά:

συμπερίληψη, σχολικός διευθυντής, ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, μικτή μέθοδος έρευνας

Περίληψη

Καθώς το εκπαιδευτικό σύστημα προσπαθεί να ανταποκριθεί στις επιταγές της εποχής, η συμπερίληψη όλων των παιδιών στην εκπαιδευτική διαδικασία καθίσταται επιτακτική. Ο σχολικός διευθυντής αποτελεί πρόσωπο-κλειδί στην εφαρμογή της συμπερίληψης, εξαιτίας της υψηλής του θέσης στο σχολικό περιβάλλον. Η παρούσα μελέτη έχει σκοπό να μελετήσει το ρόλο του σχολικού διευθυντή στην εφαρμογή της συμπερίληψης παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Η έρευνα ακολουθεί μικτή μεθοδολογία, συνδυάζοντας τη χορήγηση ερωτηματολογίων σε εκπαιδευτικούς και τη διεξαγωγή ημι-δομημένης συνέντευξης στους διευθυντές. Τα αποτελέσματα φανερώνουν ότι ο διευθυντής διαδραματίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην εφαρμογή της συμπερίληψης, καθώς επηρεάζει τους εκπαιδευτικούς, μέσω της στάσης του προς τη συμπερίληψη και των σχέσεων που αναπτύσσει μαζί τους, ενώ επηρεάζει και τους μαθητές με την άμεση επαφή μαζί τους. Τα ευρήματα της έρευνας αυτής αναδεικνύουν τον ρόλο των διευθυντών στην αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού συστήματος στην Ελλάδα, τις πρακτικές που ακολουθούν και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν.

Βιογραφικά Συγγραφέων

Νεκταρία Σακκούλα

Φιλόλογος
Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Πανεπιστήμια Λευκωσίας και Πάτρας

Παναγιώτα Κουρέα

DL lecturer
Πανεπιστήμιο Λευκωσίας
Εκπαιδευτικός δημοτικής εκπαίδευσης

Λήψεις

Δημοσίευση

2020-10-09

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Σακκούλα Ν., & Κουρέα Π. (2020). Συμπερίληψη Παιδιών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες: ο Ρόλος του Διευθυντή. Επιστήμες Αγωγής, 2020(3), 23–50. https://doi.org/10.26248/.v2020i3.1221

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα