Συμβουλευτική Παρέμβαση στη Διευθέτηση των Συγκρούσεων στο Σχολείο από τον/την Διευθυντή/τρια

Authors

  • Αργύρης Αργυρίου
  • Δέσποινα Ανδρεάδου
  • Αναστασία Αθανασούλα-Ρέππα

DOI:

https://doi.org/10.26248/edusci.v2013i1-2.1771

Keywords:

Συγκρούσεις, σχολείο, συμβουλευτική παρέμβαση, Διευθυντής/τρια

Abstract

The present work explores the issue of advisory intervention in conflict settlement by the directing person in schools of Secondary Education.
This paper seeks the features and the advisory skills used to intervene in a conflict.
The survey was conducted in May 2010 in Western Attica and attended by all the Headmasters in the region.
The methodological tool was a questionnaire and the results were processed with the program SPSS 17.0.
The results have showed that respect, active listening and summarizing are the features and skills that Headmasters in this region use when they intervene advisory in conflict settlement at school.

Author Biographies

Αργύρης Αργυρίου

Διευθυντής Δ/θμιας Εκπαίδευσης
Δυτικής Αττικής

Δέσποινα Ανδρεάδου

Εκπαιδευτικός-
Οικονομολόγος

Αναστασία Αθανασούλα-Ρέππα

Επίτιμος Καθηγήτρια ΑΣΠΑΙΤΕ
Ειδική Επιστήμονας
Πανεπιστημίου Κύπρου

Published

2013-06-30

How to Cite

Αργυρίου Α., Ανδρεάδου Δ., & Αθανασούλα-Ρέππα Α. (2013). Συμβουλευτική Παρέμβαση στη Διευθέτηση των Συγκρούσεων στο Σχολείο από τον/την Διευθυντή/τρια. Education Sciences, 2013(1-2), 125–140. https://doi.org/10.26248/edusci.v2013i1-2.1771

Most read articles by the same author(s)