Διαχείριση Συγκρούσεων στα Ολοήμερα Ολιγοθέσια και Πολυθέσια Δημοτικά Σχολεία

Συγγραφείς

  • Σπυριδούλα Τσιπά Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφου
  • Αναστασία Αθανασούλα-Ρέππα Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφου

DOI:

https://doi.org/10.26248/.v2021i1.1516

Λέξεις-κλειδιά:

Διαχείριση συγκρούσεων, συμβιβασμός, αποφυγή, επιβολή, ολιγοθέσιο - πολυθέσιο δημοτικό σχολείο

Περίληψη

Η διερεύνηση της συμπεριφοράς των ηγετών ή/και εν δυνάμει ηγετών στη διαχείριση των συγκρούσεων στα ολοήμερα δημοτικά σχολεία αποτέλεσε τη βάση της έρευνας. Η περιγραφική ανάλυση απόδειξε, ότι οι ερωτηθέντες ακολουθούν την ίδια ακριβώς τάση επιλογής στα ολιγοθέσια και πολυθέσια δημοτικά σχολεία, με κυρίαρχο στυλ διαχείρισης των συγκρούσεων το συμβιβασμό, σε μικρότερο βαθμό κάποιες πρακτικές της αποφυγής και τελευταία την επιβολή. Η συγκριτική μελέτη ανέδειξε διαφορά στη σειρά επιλογής του στυλ διαχείρισης των συγκρούσεων για τους υποδιευθυντές/ριες, έναντι των διευθυντών/ριών και εκπαιδευτικών, οι οποίοι υιοθετούν ως δεύτερη επιλογή την επιβολή, επιβεβαιώνοντας την επιστημονική θεώρηση για το στυλ εφεδρείας που ακολουθεί η υποδιεύθυνση. Επίσης, αποδεικνύεται, ότι μόνον για το στυλ της αποφυγής διαφοροποιούνται στατιστικά οι μέσες τιμές των αντιλήψεων των ερωτηθέντων στα ολιγοθέσια σχολεία, έναντι εκείνων στα πολυθέσια σχολεία. Βεβαίως, είναι ενθαρρυντικό η υιοθέτηση διαχειριστικών-συμβιβαστικών, έναντι των μετριοπαθών και δυναμικών πρακτικών από τους ερωτηθέντες, εξίσου όμως σημαντικό είναι η διαχείριση των ενδοσχολικών συγκρούσεων να εξετάζει κάθε περίπτωση στο υφιστάμενο κοινωνικό-πολιτισμικό πλαίσιο και την επικρατούσα σχολική κουλτούρα.

Βιογραφικά Συγγραφέων

Σπυριδούλα Τσιπά, Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφου

Εκπαιδευτικός Π.Ε.70, Μ.Ed.
Υποψήφια Διδάκτωρ
Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφου Κύπρου - Συνεπίβλεψη Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου

Αναστασία Αθανασούλα-Ρέππα, Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφου

Καθηγήτρια
Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφου Κύπρου

Λήψεις

Δημοσίευση

2021-02-15

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Τσιπά Σ., & Αθανασούλα-Ρέππα Α. (2021). Διαχείριση Συγκρούσεων στα Ολοήμερα Ολιγοθέσια και Πολυθέσια Δημοτικά Σχολεία. Επιστήμες Αγωγής, 2021(1), 51–72. https://doi.org/10.26248/.v2021i1.1516

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα

Τα περισσότερο διαβασμένα άρθρα του ίδιου συγγραφέα(s)