Τυπολογία των Ελλήνων Εκπαιδευτικών που Κατέχουν Μεταπτυχιακό Τίτλο Σπουδών

Authors

  • Βασιλική Σαρβανάκη University of the Aegean
  • Χρυσή Βιτσιλάκη University of the Aegean
  • Πέρσα Φώκιαλη University of the Aegean

DOI:

https://doi.org/10.26248/edusci.v2014i2-3.1744

Keywords:

Τυπολογία εκπαιδευτικών, ανάπτυξη εκπαιδευτικών, μεταπτυχιακές σπουδές, απόδοση επένδυσης στην εκπαίδεση

Abstract

The present study develpos a typology of Greek teachers with master degrees in primary education. At first, there is an outline of the theoretical framework which emerges from the relevant international literature and then is presented part of the results of an empirical research concerning the contribution of master studies in the whole development of Greek teachers in primary education. From this data quantitative analysis of this research a typology of teachers has been drawn: (a) the group of “Sceptical” teachers, (b) the group of “Dissapointed” teachers, and (c) the group of “Content” teachers.

Author Biographies

Βασιλική Σαρβανάκη, University of the Aegean

Δρ. 
Πανεπιστημίου Αιγαίου

Χρυσή Βιτσιλάκη, University of the Aegean

Καθηγήτρια 
Πανεπιστημίου Αιγαίου

Πέρσα Φώκιαλη, University of the Aegean

Αν. Καθηγήτρια
Πανεπιστημίου Αιγαίου

Published

2014-09-30

How to Cite

Σαρβανάκη Β., Βιτσιλάκη Χ., & Φώκιαλη Π. (2014). Τυπολογία των Ελλήνων Εκπαιδευτικών που Κατέχουν Μεταπτυχιακό Τίτλο Σπουδών. Education Sciences, 2014(2-3), 159–177. https://doi.org/10.26248/edusci.v2014i2-3.1744