Ηλεκτρονικά Παιχνίδια και Μέσα Τεχνολογίας σε Παιδιά με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής/Υπερκινητικότητα και Τυπικώς Αναπτυσσόμενα Παιδιά

Συγγραφείς

  • Αγλαΐα Σταμπολτζή Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.
  • Ευσταθία Βουλκίδου

DOI:

https://doi.org/10.26248/.v2020i2.898

Λέξεις-κλειδιά:

ΔΕΠ-Υ, ηλεκτρονικές συσκευές, βιντεοπαιχνίδια, απόψεις παιδιών

Περίληψη

Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται αυξημένη χρήση στις ηλεκτρονικές συσκευές και τα βιντεοπαιχνίδια από τα παιδιά, ενώ παράλληλα έχουν αυξηθεί και τα ποσοστά εμφάνισης της Διαταραχής Ελλειμματικής Προσοχής-Υπερκινητικότητα (ΔΕΠ-Υ). Σκοπός της εργασίας είναι να εξετάσει τη συχνότητα χρήσης ηλεκτρονικών συσκευών από παιδιά με ΔΕΠ-Υ ηλικίας 7-15 ετών, τους λόγους προτίμησης και τις απόψεις τους για τα ηλεκτρονικά παιχνίδια. Στην έρευνα συμμετείχαν 45 παιδιά με ΔΕΠ-Υ και 51 παιδιά τυπικής ανάπτυξης. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι όλα τα παιδιά ασχολούνται με τα ηλεκτρονικά παιχνίδια, τα παιδιά με ΔΕΠ-Υ όμως διαθέτουν ηλεκτρονικές συσκευές στο δωμάτιό τους και αφιερώνουν περισσότερο χρόνο ημερησίως στα ηλεκτρονικά παιχνίδια σε σύγκριση με τα παιδιά τυπικής ανάπτυξης. Επιπλέον, οι προτιμήσεις τους διαφέρουν από αυτές των παιδιών τυπικής ανάπτυξης. Για τους μαθητές με ΔΕΠ-Υ τα μέσα τεχνολογίας είναι σε μεγαλύτερο βαθμό μέσο διαφυγής από τα μαθήματα, τρόπος διασκέδασης και μέσο κοινωνικής αλληλεπίδρασης σε σύγκριση με τους μαθητές τυπικής ανάπτυξης. Τα συμπεράσματα της παρούσας έρευνας μπορούν να αξιοποιηθούν για την ενημέρωση παιδιών και γονέων σχετικά με τις επιδράσεις της πολύωρης χρήσης ηλεκτρονικών παιχνιδιών στη συγκέντρωση και την προσοχή, αλλά και τα πιθανά οφέλη από τη λελογισμένη χρήση παιχνιδιών με εκπαιδευτικό χαρακτήρα.

Βιογραφικά Συγγραφέων

Αγλαΐα Σταμπολτζή, Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.

Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό (Ε.ΔΙ.Π)
Παιδαγωγικό Τμήμα, Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.

Ευσταθία Βουλκίδου

Εκπαιδευτικός Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Λήψεις

Δημοσίευση

2020-06-16

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Σταμπολτζή Α., & Βουλκίδου Ε. (2020). Ηλεκτρονικά Παιχνίδια και Μέσα Τεχνολογίας σε Παιδιά με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής/Υπερκινητικότητα και Τυπικώς Αναπτυσσόμενα Παιδιά. Επιστήμες Αγωγής, 2020(2), 153–172. https://doi.org/10.26248/.v2020i2.898

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα

Τα περισσότερο διαβασμένα άρθρα του ίδιου συγγραφέα(s)