Διερευνώντας τις Επιμορφωτικές Ανάγκες της Διευθυντικής Ομάδας των Σχολικών Μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Συγγραφείς

  • Βασιλική Α. Πολυμεροπούλου Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

DOI:

https://doi.org/10.26248/.v2020i2.897

Λέξεις-κλειδιά:

Επιμορφωτικές ανάγκες διευθυντών σχολείων, δυσκολίες και διάθεση χρόνου των διευθυντών, διαφοροποιημένη επιμόρφωση, μεντορισμός διευθυντών

Περίληψη

Η συγκεκριμένη έρευνα στόχο είχε τη διερεύνηση των επιμορφωτικών αναγκών της διευθυντικής ομάδας (διευθυντών/ντριών-υποδιευθυντών/ντριών) των σχολείων μιας δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η ερεύνα πραγματοποιήθηκε το 2017, με τη χρήση ηλεκτρονικού ερωτηματολόγιου, το όποιο συμπλήρωσαν 83 άτομα. Η διερεύνηση των επιμορφωτικών αναγκών έγινε βάσει τριών αξόνων, της διάθεσης του χρόνου στην εκτέλεση των αρμοδιοτήτων τους, της αποτύπωσης των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν και των προτιμήσεων τομέων επιμόρφωσης. Επιπλέον, για τους άξονες αυτούς, διερευνήθηκε η ύπαρξη σχέσης με τις μεταβλητές της περιοχής του σχολείου, του φύλου, της διοικητικής εμπειρίας των συμμετεχόντων και του τύπου σχολείων. Προέκυψε ότι οι συμμετέχοντες αφιερώνουν τον περισσότερο χρόνο τους στο τομέα της συμβουλευτικής στήριξης των μαθητών, τις μεγαλύτερες δυσκολίες τις αντιμετωπίζουν στο τομέα της εισαγωγής εκπαιδευτικών αλλαγών και καινοτομιών, ενώ ο τομέας που αναδείχθηκε ως πιο σημαντικός για επιμόρφωση είναι αυτός της βελτίωσης της σχολικής αποτελεσματικότητας. Επίσης, διαφοροποιήσεις προέκυψαν ως προς τους παράγοντες του φύλου, της διοικητικής εμπειρίας, της περιοχής και του τύπου του σχολείου. Αναδείχθηκε η ανάγκη διαφοροποιημένης επιμόρφωσης βάσει των αναγκών των διευθυντών ενώ προτάθηκε και η εισαγωγή του θεσμού του μέντορα στο επίπεδο της διεύθυνσης του σχολείου.

Βιογραφικό Συγγραφέα

Βασιλική Α. Πολυμεροπούλου, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Υπ. Διδάκτωρ
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Λήψεις

Δημοσίευση

2020-06-16

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Πολυμεροπούλου Β. Α. (2020). Διερευνώντας τις Επιμορφωτικές Ανάγκες της Διευθυντικής Ομάδας των Σχολικών Μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Επιστήμες Αγωγής, 2020(2), 133–152. https://doi.org/10.26248/.v2020i2.897

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα