Συνύπαρξη Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών κα Προβλημάτων Συμπεριφοράς στο Δημοτικό Σχολείο
DOI:
https://doi.org/10.26248/.v2020i2.891Λέξεις-κλειδιά:
Δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, εσωτερικευμένα προβλήματα, εξωτερικευμένα προβλήματα, ερωτηματολόγιο AchenbachΠερίληψη
Σκοπός της συγχρονικής αυτής έρευνας ήταν η διερεύνηση της εμφάνισης προβλημάτων συμπεριφοράς στους μαθητές με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες, ηλικίας 6 έως 12 ετών, και η εξέταση του ρόλου του φύλου στην εμφάνιση των προβληματικών συμπεριφορών. Τα δεδομένα της έρευνας συλλέχθηκαν από τους εκπαιδευτικούς 100 μαθητών με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες και 100 μαθητών χωρίς Μαθησιακές Δυσκολίες μέσω της ενότητας αξιολόγησης της συμπεριφοράς του ερωτηματολογίου TRF/6-18 του Achenbach. Οι εκπαιδευτικοί ανέφεραν σημαντικά περισσότερο Άγχος/Κατάθλιψη, Απόσυρση/Κατάθλιψη, Κοινωνικά Προβλήματα, Επιθετική Συμπεριφορά, Προβλήματα Προσοχής και Απροσεξίας στους μαθητές της κλινικής ομάδας συγκριτικά με την ομάδα ελέγχου. Οι μαθητές με γνωμάτευση τουλάχιστον δυσλεξίας εμφάνιζαν σε μικρότερα ποσοστά Σωματικά Ενοχλήματα, Κοινωνικά Προβλήματα, Παράβαση Κανόνων, Επιθετική Συμπεριφορά, Προβλήματα Προσοχής και Απροσεξίας συγκριτικά με τους μαθητές με δυσγραφία, δυσαριθμησία ή και τα δύο μαζί. Δεν βρέθηκαν στατιστικά σημαντικές διαφορές ανάμεσα στα δύο φύλα παρά μόνο για το σύνδρομο Σωματικά Ενοχλήματα υπέρ των κοριτσιών.