"Ποιος Θεωρείται Επαρκής Αλλόγλωσσος Ομιλητής;" Ενδείξεις από τη Διαδικασία Σύνθεσης Λέξεων

Συγγραφείς

  • Marina Tzakosta Πανεπιστήμιο Κρήτης
  • Konstantina-Eirini Koufou Πανεπιστήμιο Κρήτης

DOI:

https://doi.org/10.26248/.v2020i1.775

Λέξεις-κλειδιά:

Σύνθεση λέξεων, μηχανισμοί απομνημόνευσης, μηχανισμοί σχηματισμού λέξεων, γλωσσική διδασκαλία, επίπεδο γλωσσομάθειας

Περίληψη

Στο παρόν άρθρο αποτιμάται η ικανότητα Αλβανόφωνων αλλόγλωσσων ομιλητών της Ελληνικής να σχηματίζουν σύνθετες λέξεις. 15 αλβανόφωνοι αλλόγλωσσοι ομιλητές της Ελληνικής συμμετείχαν σε μια off-line πειραματική διαδικασία κατά τη διάρκεια της οποίας τους ζητήθηκε να σχηματίσουν υπαρκτές και μη υπαρκτές, μορφολογικά αποδεκτές, αλλά σημασιολογικά αμφίσημες σύνθετες λέξεις. Έμφαση δίνεται α) στη δομική σύσταση των σύνθετων λέξεων, β) την κεφαλή, γ) τη σχέση μεταξύ των συστατικών μερών της σύνθετης λέξης και το ρόλο του συνδετικού φωνήεντος, δ) τη συνάφεια μεταξύ των παραπάνω και των διαφορετικών κατηγοριών σύνθετων λέξεων στην Ελληνική. Τα αποτελέσματα αποκαλύπτουν ότι, συγκριτικά προς άλλες ομάδες αλβανόφωνων αλλόγλωσσων ομιλητών της Ελληνικής οι οποίοι δεν παρακολούθησαν την ελληνική εκπαίδευση, οι συμμετέχοντες στην παρούσα έρευνα σημείωσαν πολύ υψηλές επιδόσεις στην εξεταζόμενη γλωσσική δραστηριότητα, πολύ κοντά σ’ αυτές των φυσικών ομιλητών. Υποστηρίζουμε ότι το υψηλό επίπεδο γλωσσομάθειας είναι συνάρτηση των στρατηγικών και των μεθόδων γλωσσικής διδασκαλίας οι οποίες εφαρμόζονται στο σχολείο.

Βιογραφικά Συγγραφέων

Marina Tzakosta, Πανεπιστήμιο Κρήτης

Associate Professor
Dept. of Preschool Education
University of Crete

Konstantina-Eirini Koufou, Πανεπιστήμιο Κρήτης

Ph.D. Candidate
Dept. of Preschool Education
University of Crete

Λήψεις

Δημοσίευση

2020-02-21

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Tzakosta, M., & Koufou, K.-E. (2020). "Ποιος Θεωρείται Επαρκής Αλλόγλωσσος Ομιλητής;" Ενδείξεις από τη Διαδικασία Σύνθεσης Λέξεων. Επιστήμες Αγωγής, 2020(1), 171–191. https://doi.org/10.26248/.v2020i1.775

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα