Εκπαιδευτικός Αναστοχασμός: H Μεταγνωστική Ανατροφοδότηση στη Διδακτική Πράξη

Συγγραφείς

  • Κωνσταντίνα Κουτρούμπα Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο
  • Ρεβέκα Βούλγαρη Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο
  • Αικατερίνη Αντωνοπούλου Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο

DOI:

https://doi.org/10.26248/.v2020i1.772

Λέξεις-κλειδιά:

Εκπαιδευτικός αναστοχασμός, μοντέλα αναστοχασμού, πρακτικές αναστοχασμού, επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικού

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η θεωρητική προσέγγιση της έννοιας του «εκπαιδευτικού αναστοχασμού», μιας σύνθετης μεταγνωστικής διαδικασίας που ανατροφοδοτεί τους παράγοντες της εκπαιδευτικής πράξης και διαμορφώνει καθοριστικά τη βαθειά κατανόηση και τις διδακτικές ενέργειες των εκπαιδευτικών μέσα στο περιβάλλον της σχολικής τάξης. Ο εκπαιδευτικός αναστοχασμός, ο οποίος δεν έχει αναλυθεί επαρκώς όσον αφορά στην ελληνική εκπαιδευτική έρευνα και βιβλιογραφία, πραγματοποιείται με τη χρήση μοντέλων και διαδικασιών αναστοχασμού καθώς και πρακτικών που προωθούν τον ενσυνείδητο προβληματισμό των εκπαιδευτικών και τον αλληλοεπηρεασμό τους κατά τη διάρκεια και προσπάθεια επαγγελματικής ανάπτυξης. Τα μοντέλα, τα μέσα ενίσχυσης και υλοποίησης των διαδικασιών, οι μορφές και οι πτυχές του εκπαιδευτικού αναστοχασμού καθώς και τα οφέλη από μια συστηματική εμβάθυνση στη διαδικασία της σύνθετης αυτής γνωστικής ανατροφοδότησης αποτελούν το περιεχόμενο της παρούσας εργασίας.

Βιογραφικά Συγγραφέων

Κωνσταντίνα Κουτρούμπα, Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο

Αναπληρώτρια Καθηγήτρια
Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο

Ρεβέκα Βούλγαρη, Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο

Δασκάλα, MSc, Υπ. Δρ.
Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο

Αικατερίνη Αντωνοπούλου, Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο

Επίκουρη Καθηγήτρια
Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο

Λήψεις

Δημοσίευση

2020-02-21

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Κουτρούμπα Κ., Βούλγαρη Ρ., & Αντωνοπούλου Α. (2020). Εκπαιδευτικός Αναστοχασμός: H Μεταγνωστική Ανατροφοδότηση στη Διδακτική Πράξη. Επιστήμες Αγωγής, 2020(1), 112–128. https://doi.org/10.26248/.v2020i1.772

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα