ΑντιλήψειςΦοιτητών Παιδαγωγικών Τμημάτων για τις Επαγγελματικές τους Επιλογές
DOI:
https://doi.org/10.26248/.v2020i1.770Λέξεις-κλειδιά:
Επαγγελματικές επιλογές, επαγγελματική ανάπτυξη, αντιλήψεις, νέοι, καριέραΠερίληψη
Η παρούσα ερευνητική εργασία έχει ως στόχο να διερευνήσει τις απόψεις των φοιτητών παιδαγωγικών τμημάτων αναφορικά με τις σπουδές, τη σταδιοδρομία και την καριέρα τους. Εξετάζεται η ενεργητική επιλογή του γνωστικού αντικειμένου σπουδών και η προσδοκώμενη πορεία της επαγγελματικής τους δραστηριότητας. Πιο συγκεκριμένα, διερευνώνται τα κριτήρια επιλογής σπουδών, οι παράγοντες που συμβάλλουν στην επαγγελματική εξέλιξη του ατόμου, ο βαθμός ικανοποίησης από τις σπουδές, τη χρονική στιγμή λήψης απόφασης για την επαγγελματική τους σταδιοδρομία και τον επαγγελματικό τομέα προτίμησης για μελλοντική εργασιακή απασχόληση. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 445 φοιτητές των παιδαγωγικών τμημάτων του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Για τη συλλογή των δεδομένων της έρευνας εκπονήθηκε ένα αυτοσχέδιο ερωτηματολόγιο. Σύμφωνα με τα ερευνητικά δεδομένα, οι συμμετέχοντες δηλώνουν ότι το τμήμα φοίτησης τους είναι η πρώτη τους επιλογή, είναι αρκετά ικανοποιημένοι από την ποιότητα των σπουδών τους, κυρίαρχο κριτήριο επιλογής σπουδών είναι η φύση του γνωστικού αντικειμένου και ο προτιμώμενος τομέας απασχόλησης είναι ο δημόσιος. Οι παράγοντες που συμβάλλουν στην επαγγελματική εξέλιξη θεωρούνται η προσπάθεια, οι γνωριμίες και οι συνεργάτες και λιγότερο η αξιοκρατία και η τύχη. Τα αποτελέσματα της έρευνας είναι ενδεικτικά των απόψεων των φοιτητών/τριών παιδαγωγικών τμημάτων υπό το πρίσμα των σύγχρονων κοινωνικών, οικονομικών και πολιτισμικών αλλαγών καθώς και των χαρακτηριστικών της αγοράς εργασίας.