Αξιολόγηση και Αναθεώρηση του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής στο Πλαίσιο της Κριτικής Παιδαγωγικής- Τα Ανθρώπινα Δικαιώματα
DOI:
https://doi.org/10.26248/.v2020i1.769Λέξεις-κλειδιά:
Κριτική Παιδαγωγική, Αναλυτικό Πρόγραμμα, Ανθρώπινα ΔικαιώματαΠερίληψη
Στην παρούσα εργασία γίνεται αξιολόγηση και αναθεώρηση του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής στο πλαίσιο της Κριτικής Παιδαγωγικής. Συγκεκριμένα πραγματεύεται την ενότητα Ανθρώπινα Δικαιώματα της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου. Γίνεται αναφορά στο Αναλυτικό πρόγραμμα Σπουδών, στη σημασία του και στη λειτουργία του στη διδακτική πράξη. Στη συνέχεια, γίνεται αναφορά στην Κριτική Παιδαγωγική, στις αρχές και τους στόχους της. Τονίζεται η ιδιαίτερη σημασία της Κριτικής Παιδαγωγικής στο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών μέσα από τους κυριότερους εκπροσώπους της Κριτικής Παιδαγωγικής. Επιπρόσθετα, γίνεται μια περαιτέρω ανάλυση του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής και αξιολογείται το γνωστικό αντικείμενο στην ενότητα Ανθρώπινα Δικαιώματα. Τέλος, αναφέρονται οι στόχοι και οι δραστηριότητες που προτείνονται, γίνεται μια κριτική αποτίμηση του μαθήματος και τίθενται οι προβληματισμοί και οι προτάσεις στα πλαίσια της Κριτικής Παιδαγωγικής.