Προσλαμβανόμενη Ποιότητα Ψηφιακών Πολυτροπικών Μηνυμάτων και Χαρακτηριστικά που την Επηρεάζουν: Μια Διερευνητική Μελέτη
DOI:
https://doi.org/10.26248/.v2018i4.757Λέξεις-κλειδιά:
Ψηφιακό βίντεο, ψηφιακά πολυτροπικά μηνύματα, πολυγραμματισμοί, επικοινωνιακή ποιότηταΠερίληψη
Η εργασία αυτή εστιάζεται στην ανάλυση ψηφιακών βίντεο που δημιούργησαν προπτυχιακοί φοιτητές μετά την παρακολούθηση σχετικού μαθήματος. Ο σκοπός της μελέτης που εκπονήθηκε ήταν διττός. Πρώτον, επιχειρήθηκε μια αξιολόγηση της ποιότητας των ψηφιακών πολυτροπικών μηνυμάτων με τη χρήση τεσσάρων ψυχομετρικών κλιμάκων από τα πεδία της επικοινωνίας, της ψυχαγωγίας και της διαφήμισης. Δεύτερο, εξετάστηκε ο βαθμός στον οποίο η επικοινωνιακή αποτελεσματικότητα των μηνυμάτων που δημιουργήθηκαν ήταν συνάρτηση χαρακτηριστικών τους όπως το είδος και το πλήθος των σημειωτικών πόρων που χρησιμοποιήθηκαν για τη δημιουργία τους. Τα αποτελέσματα της ανάλυσης έδειξαν ότι η ποιότητα των μηνυμάτων κυμάνθηκε σε ικανοποιητικά επίπεδα σε κάθε μία από τις χρησιμοποιούμενες κλίμακες αξιολόγησης τους. Παράλληλα, διαπιστώθηκε πως η προσλαμβανόμενη ποιότητα των μηνυμάτων αυτών ήταν συνάρτηση του αριθμού των χρησιμοποιούμενων εφέ και της ύπαρξης τίτλων αρχής και τέλους καθώς και της ρητής συμπερίληψης του σκοπού του βίντεο στους τίτλους τέλους.