Τα Πληροφοριακά Κείμενα στην Τάξη: Ένα Μικτό Πρόγραμμα Επιμόρφωσης των Εκπαιδευτικών της Προσχολικής Εκπαίδευσης
DOI:
https://doi.org/10.26248/.v2019i2.590Λέξεις-κλειδιά:
Πληροφοριακά κείμενα, νηπιαγωγείο, επιμόρφωση εκπαιδευτικώνΠερίληψη
Το παρόν άρθρο παρουσιάζει τα πορίσματα των ποσοτικών και ποιοτικών δεδομένων που συγκεντρώθηκαν σε μια διετούς διάρκειας μελέτη (2012-2014), η οποία εξέτασε την επίδραση ενός ολοκληρωμένου επιμορφωτικού προγράμματος των εκπαιδευτικών της προσχολικής εκπαίδευσης για τη διδακτική και παιδαγωγική αξιοποίηση των πληροφοριακών κειμένων στην τάξη τους. Οι συμμετέχοντες ήταν 43 νηπιαγωγοί πλήρους απασχόλησης από διάφορες γεωγραφικές περιοχές του Νομού Χανίων - Κρήτης. Οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν σε δύο μέρη για να σχηματίσουν την πειραματική ομάδα (24 υποκείμενα) και την ομάδα ελέγχου (19 άτομα). Τα δεδομένα συγκεντρώθηκαν με ερωτηματολόγιο (στην έναρξη και το τέλος της επιμορφωτικής διαδικασίας) και με ημι-δομημένη συνέντευξη (με την ολοκλήρωση της δίχρονης επιμόρφωσης). Τα αποτελέσματα επιβεβαιώνουν τις αρχικές υποθέσεις της έρευνας σχετικά με τη θετική επίδραση που μπορεί να έχει μια ολοκληρωμένη μακράς διάρκειας επιμόρφωση, η οποία βασίζεται στις αρχές της εκπαίδευσης ενηλίκων, με την υλοποίηση εξ αποστάσεως και δια ζώσης συναντήσεων (μικτό μοντέλο), στην ανάπτυξη των γνώσεων και των δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών σχετικά με την διδακτική και παιδαγωγική αξιοποίηση των πληροφοριακών κειμένων στο νηπιαγωγείο.