Μη Λεκτική Συμπεριφορά και Επικοινωνία Εκπαιδευτικού και Αλλοδαπών

Συγγραφείς

  • Μαρία Χ. Γκορτσά

DOI:

https://doi.org/10.26248/.v2019i2.589

Λέξεις-κλειδιά:

Μη Λεκτική Συμπεριφορά, Μη Λεκτική Επικοινωνία, Αλλοδαποί Μαθητές, Πολυπολιτισμικότητα

Περίληψη

Σκοπός της έρευνάς μας ήταν να εξετάσουμε αν τα μη λεκτικά σήματα του εκπαιδευτικού γίνονται κατανοητά από τους αλλοδαπούς μαθητές, και αντιστρόφως, με αποτέλεσμα να προωθείται ή και να εμποδίζεται η επικοινωνία μεταξύ τους και η ανάπτυξη θετικού συναισθηματικού κλίματος. Συντάχθηκε ένα φύλλο παρατήρησης και ερωτήσεις για τις συνεντεύξεις των εκπαιδευτικών. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε Γυμνάσια της Αττικής. Φαίνεται λοιπόν ότι η εμπειρία των εκπαιδευτικών και η ειδικότερη ενασχόληση με τη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση και τη μη λεκτική συμπεριφορά τούς επιτρέπουν να αποκωδικοποιούν τη μη λεκτική συμπεριφορά των αλλοδαπών μαθητών, να ανταποκρίνονται με επιτυχία στα μη λεκτικά τους σήματα, να στηρίζουν την προσπάθειά τους να συμμετέχουν στο μάθημα και να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του. Οι αλλοδαποί μαθητές δύνανται να αποκωδικοποιήσουν τη μη λεκτική συμπεριφορά του εκπαιδευτικού. Η μη λεκτική συμπεριφορά τους δεν διαφέρει ουσιωδώς από τη συμπεριφορά των Ελλήνων μαθητών και σπανίως καταφεύγουν σε κινήσεις ή μορφασμούς με πολιτισμικό περιεχόμενο.

Βιογραφικό Συγγραφέα

Μαρία Χ. Γκορτσά

Εκπαιδευτικός (Φιλόλογος)
Διδάκτωρ Π.Τ.Δ.Ε. του Ε.Κ.Π.Α.

Λήψεις

Δημοσίευση

2019-06-06

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Γκορτσά Μ. Χ. (2019). Μη Λεκτική Συμπεριφορά και Επικοινωνία Εκπαιδευτικού και Αλλοδαπών. Επιστήμες Αγωγής, 2019(2), 7–21. https://doi.org/10.26248/.v2019i2.589

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα