Στάσεις των Εκπαιδευτικών προς τη Συνεργασία με τους Γονείς
DOI:
https://doi.org/10.26248/.v2019i1.437Λέξεις-κλειδιά:
Αντιλήψεις, εκπαιδευτικοί, επικοινωνία σχολείου – οικογένειας, σχολική επίδοσηΠερίληψη
Η καλή συνεργασία σχολείου – οικογένειας στηρίζεται στη διαμόρφωση δίαυλων επιτυχημένης επικοινωνίας μεταξύ τους, ενισχύοντας την διδακτική πράξη και τη μαθησιακή διαδικασία που λαμβάνει χώρα στο σχολείο. Οι πρακτικές επικοινωνίας του σχολείου και των εκπαιδευτικών με τους γονείς μελετήθηκαν από την παρούσα ερευνητική εργασία, ακολουθώντας το ποσοτικό παράδειγμα προσέγγισης, με τη χρήση θεματικού ερωτηματολογίου της Epstein που φέρει τον τίτλο «επικοινωνία». Συμμετείχαν Ν=151 εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης από σχολεία των Τρικάλων.
Η ανάλυση των αποτελεσμάτων έδειξε πως οι εκπαιδευτικοί δηλώνουν στην πλειοψηφία τους ότι επικοινωνούν με τους γονείς για να τους παρέχουν σαφείς πληροφορίες για το πρόγραμμα σπουδών, την αξιολόγηση και τα επιτεύγματα των παιδιών, τις δραστηριότητες του σχολείου και των μαθητών, χωρίς να ζητούν σχόλια από τους γονείς. Η τακτική του σχολείου περιορίζεται στις πρωτοβουλίες των εκπαιδευτικών.
Τα αποτελέσματα συμβάλουν στην ενίσχυση μεθόδων και πρακτικών επικοινωνίας του σχολείου με τους γονείς των μαθητών και είναι χρήσιμα τόσο για τους εκπαιδευτικούς, όσο και για τους γονείς μαθητών.