Greek Undergraduate and Graduate Students’ Opinions about Plagiarism Causes

Συγγραφείς

  • Theodoros Karasalides Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
  • Anastassios Emvalotis Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

DOI:

https://doi.org/10.26248/.v2019i1.433

Λέξεις-κλειδιά:

Αιτίες, Ελλάδα, πλαγιαρισμός, προπτυχιακοί φοιτητές, μεταπτυχιακοί φοιτητές

Περίληψη

O πλαγιαρισμός, εκούσιος ή ακούσιος, συνιστά ένα σοβαρό ζήτημα ηθικής και δεοντολογίας στην επιστημονική και ακαδημαϊκή κοινότητα. Μολονότι είναι μία κοινή πρακτική, εντοπίζεται έρευνα για τα ελληνικά πανεπιστήμια. Η παρούσα εργασία στοχεύει στην εξέταση των απόψεων των φοιτητών ελληνικού πανεπιστημίου αναφορικά με τις αιτίες του πλαγιαρισμού. Το δείγμα αποτελείται συνολικά από 663 προπτυχιακούς (655 συμμετέχοντες) και μεταπτυχιακούς (8 συμμετέχοντες) φοιτητές δύο Τμημάτων (Τμ. 1 και Τμ. 2) ενός ελληνικού πανεπιστημίου. Για τη διερεύνηση των αντιλήψεων και εμπειριών των φοιτητών/τριών εφαρμόστηκαν δύο ερευνητικές μέθοδοι. Συγκεκριμένα, αναπτύχθηκε και χορηγήθηκε ένα ειδικά διαμορφωμένο ερωτηματολόγιο στους προπτυχιακούς φοιτητές, ενώ διεξήχθησαν ημιδομημένες συνεντεύξεις με 8 μεταπτυχιακούς φοιτητές. Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, όλοι οι συμμετέχοντες υπέδειξαν κοινές κύριες αιτίες πλαγιαρισμού, ενώ εντοπίστηκαν διαφορές στις αντιλήψεις τους βάσει του Τμήματος από το οποίο προέρχονται. Γενικά, τα ευρήματα συμφωνούν με τη σχετική διεθνή βιβλιογραφία. Τέλος, προτείνεται η διεξαγωγή μελλοντικής έρευνας σχετικά με τις απόψεις των διδασκόντων για τον πλαγιαρισμό καθώς και την επίδραση στις αντιλήψεις των φοιτητών για τον πλαγιαρισμό μεταβλητών, όπως ο χρόνος διαβάσματος και η ακαδημαϊκή εμπειρία.

Βιογραφικά Συγγραφέων

Theodoros Karasalides, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

Mathematics Teaching Research Laboratory
Department of Primary Education,
University of Ioannina

Anastassios Emvalotis, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

Associate Professor,
Director of Mathematics Teaching Research Laboratory,
Department of Primary Education,
University of Ioannina

Λήψεις

Δημοσίευση

2019-02-25

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Karasalides, T., & Emvalotis, A. (2019). Greek Undergraduate and Graduate Students’ Opinions about Plagiarism Causes. Επιστήμες Αγωγής, 2019(1), 20–38. https://doi.org/10.26248/.v2019i1.433

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα