Το Επιμορφωτικό Πρόγραμμα STED (Science Teachers EDucation): Θεωρητική Τεκμηρίωση και Εφαρμογή

Συγγραφείς

  • Πέτρος Π. Καριώτογλου Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
  • Σοφία Αυγητίδου Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
  • Αικατερίνη Δημητριάδου Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
  • Γιώργος Μαλανδράκης Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
  • Πηνελόπη Παπαδοπούλου Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
  • Δημήτρης Πνευματικός Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
  • Άννα Σπύρτου Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

DOI:

https://doi.org/10.26248/.v2016i4.353

Λέξεις-κλειδιά:

Διδακτική Φυσικών Επιστημών, Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών, Διερεύνηση, Διδακτικές Μαθησιακές Ακολουθίες, Μη Τυπική Εκπαίδευση

Περίληψη

Παρά τις αξιοσημείωτες αλλαγές των τελευταίων δεκαετιών στην υποχρεωτική εκπαίδευση στη χώρα μας, τα αποτελέσματα της αξιολόγησης PISΑ και η κοινή αίσθηση δείχνουν ότι η εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες δεν είναι ιδιαίτερα επιτυχής.  Επιπλέον, οι προτάσεις της βιβλιογραφίας για την επιλογή και τις μεθόδους πραγμάτευσης του περιεχομένου δεν φαίνεται να ακολουθούνται. Συνδέοντας τα παραπάνω με την επαγγελματική ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών σχεδιάσαμε, εφαρμόσαμε και αξιολογήσαμε ένα ερευνητικό-εκπαιδευτικό πρόγραμμα ενδοϋπηρεσιακής επιμόρφωσης στις σύγχρονες τάσεις της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών (όπως διερεύνηση, διδακτικός μετασχηματισμός περιεχομένου, αξιοποίηση εναλλακτικών ιδεών των μαθητών, χρήση ψηφιακών τεχνολογιών, μοντέλα και μοντελοποίηση, μη τυπική εκπαίδευση). Εκπαιδεύσαμε 13 εκπαιδευτικούς της υποχρεωτικής εκπαίδευσης σε τρεις ομάδες: Προσχολικής, Α/θμιας και Μη Τυπικής εκπαίδευσης. Τα αποτελέσματα είναι ενθαρρυντικά. Στο άρθρο αυτό περιγράφουμε σύντομα το πρόγραμμα σε συνάφεια με τις θεωρητικές του παραδοχές και επιχειρούμε μια συνολική αποτίμησή του, συζητώντας και τις δυνατότητες περαιτέρω εφαρμογής του σε ευρύτερη κλίμακα.

Βιογραφικά Συγγραφέων

Πέτρος Π. Καριώτογλου, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

Σοφία Αυγητίδου, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

Αικατερίνη Δημητριάδου, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

Γιώργος Μαλανδράκης, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

Πηνελόπη Παπαδοπούλου, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

Δημήτρης Πνευματικός, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας Πανεπιστήμιο

Άννα Σπύρτου, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

Λήψεις

Δημοσίευση

2017-12-06

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Καριώτογλου Π. Π., Αυγητίδου Σ., Δημητριάδου Α., Μαλανδράκης Γ., Παπαδοπούλου Π., Πνευματικός Δ., & Σπύρτου Ά. (2017). Το Επιμορφωτικό Πρόγραμμα STED (Science Teachers EDucation): Θεωρητική Τεκμηρίωση και Εφαρμογή. Επιστήμες Αγωγής, 2016(4), 96–122. https://doi.org/10.26248/.v2016i4.353