Το Επιμορφωτικό Πρόγραμμα STED (Science Teachers EDucation): Θεωρητική Τεκμηρίωση και Εφαρμογή
DOI:
https://doi.org/10.26248/.v2016i4.353Λέξεις-κλειδιά:
Διδακτική Φυσικών Επιστημών, Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών, Διερεύνηση, Διδακτικές Μαθησιακές Ακολουθίες, Μη Τυπική ΕκπαίδευσηΠερίληψη
Παρά τις αξιοσημείωτες αλλαγές των τελευταίων δεκαετιών στην υποχρεωτική εκπαίδευση στη χώρα μας, τα αποτελέσματα της αξιολόγησης PISΑ και η κοινή αίσθηση δείχνουν ότι η εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες δεν είναι ιδιαίτερα επιτυχής. Επιπλέον, οι προτάσεις της βιβλιογραφίας για την επιλογή και τις μεθόδους πραγμάτευσης του περιεχομένου δεν φαίνεται να ακολουθούνται. Συνδέοντας τα παραπάνω με την επαγγελματική ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών σχεδιάσαμε, εφαρμόσαμε και αξιολογήσαμε ένα ερευνητικό-εκπαιδευτικό πρόγραμμα ενδοϋπηρεσιακής επιμόρφωσης στις σύγχρονες τάσεις της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών (όπως διερεύνηση, διδακτικός μετασχηματισμός περιεχομένου, αξιοποίηση εναλλακτικών ιδεών των μαθητών, χρήση ψηφιακών τεχνολογιών, μοντέλα και μοντελοποίηση, μη τυπική εκπαίδευση). Εκπαιδεύσαμε 13 εκπαιδευτικούς της υποχρεωτικής εκπαίδευσης σε τρεις ομάδες: Προσχολικής, Α/θμιας και Μη Τυπικής εκπαίδευσης. Τα αποτελέσματα είναι ενθαρρυντικά. Στο άρθρο αυτό περιγράφουμε σύντομα το πρόγραμμα σε συνάφεια με τις θεωρητικές του παραδοχές και επιχειρούμε μια συνολική αποτίμησή του, συζητώντας και τις δυνατότητες περαιτέρω εφαρμογής του σε ευρύτερη κλίμακα.