Έρευνα Αιχμής και Κοινωνικοεπιστημονικά Ζητήματα στη Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών
DOI:
https://doi.org/10.26248/.v2016i4.352Λέξεις-κλειδιά:
Nανοτεχνολογία, Υπεύθυνη έρευνα και καινοτομία, Κοινωνικο-επιστημονικά ζητήματα, Άτυπες μορφές μάθησης, Εκπαίδευση εκπαιδευτικώνΠερίληψη
Στα πλαίσια του ευρωπαϊκού προγράμματος IRRESISTIBLE, πέντε εκπαιδευτικοί σε συνεργασία με Μουσεία Επιστημών, Ερευνητικά Κέντρα και ερευνητές της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών ανέπτυξαν μια διδακτική ενότητα Νανοτεχνολογίας. Σε επόμενη φάση οι εκπαιδευτικοί αυτοί έδρασαν ως πολλαπλασιαστές και επιμόρφωσαν εντός κοινοτήτων μάθησης 32 συναδέλφους τους στην εφαρμογή της ενότητας που ανέπτυξαν και άλλων δύο ανάλογων ενοτήτων. Στο τέλος κάθε φάσης οι εμπλεκόμενοι μαθητές κλήθηκαν να αναπτύξουν εκθέματα σχετικά με την ενότητα που παρακολούθησαν. Στην παρούσα εργασία διερευνούμε τις δυνατότητες και δυσκολίες που παρουσιάζονται κατά την ανάπτυξη και ευρύτερης κλίμακας εφαρμογή ενοτήτων σύγχρονων επιστημονικών αντικειμένων από εκπαιδευτικούς στα πλαίσια κοινοτήτων μάθησης και κατά την ανάπτυξη διαδραστικών εκθεμάτων από μαθητές σχετικά με σύγχρονα επιστημονικά αντικείμενα.