Αποτύπωση Εφαρμογής της Διερευνητικής Μάθησης σε Μαθητές Επαρχιακού Σχολείου
DOI:
https://doi.org/10.26248/.v2016i4.350Λέξεις-κλειδιά:
Διερεύνηση, Μικρές έρευνες στις φυσικές επιστήμες, Αντιλήψεις μαθητώνΠερίληψη
Με δεδομένο ότι η εφαρμογή της διερευνητικής μάθησης ευνοεί την αλλαγή των μαθησιακών και διδακτικών πρακτικών μέσα στην τάξη και ότι οι καθηγητές προκειμένου να επιτύχουν τα προσδοκώμενα κριτήρια αντιμετωπίζουν παραπάνω προκλήσεις σε σχέση με το ‘παραδοσιακό’ μάθημα, επιχειρούμε μία σύντομη περιγραφή της υλοποίησης της διερευνητικής μάθησης σε ένα απομακρυσμένο επαρχιακό σχολείο για δύο χρόνια. Σκοπός μας είναι να αναδείξουμε το πώς άλλαξαν οι αντιλήψεις των μαθητών που συμμετείχαν μέσα από τις δράσεις του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Chain Reaction 2013-2016 και να περιγράψουμε τις πρώτες προσπάθειες μαθητών και καθηγητών να προσεγγίσουν θέματα με διερευνητικό τρόπο. Μέσα από ποσοτικές και ποιοτικές μετρήσεις, ελπίζουμε να ρίξουμε λίγο φως στη μεγάλη σημασία του να μην εφαρμόζεται η διερεύνηση μεμονωμένα και ως πυροτέχνημα αλλά να υπάρχει συνέπεια και συνέχεια στις πρακτικές της διερεύνησης καθώς με αυτό τον τρόπο οι αλλαγές στις αντιλήψεις των μαθητών είναι πιο ουσιαστικές.