Η προώθηση της διδασκαλίας Φυσικών Επιστημών με διερεύνηση σε παιδιά 3-11 ετών στην Ευρώπη: ευρωπαϊκό πρόγραμμα PriSciNet

Συγγραφείς

  • Μαριάννα Καλαϊτζιδάκη Πανεπιστήμιο Κρήτης

DOI:

https://doi.org/10.26248/.v2016i4.349

Λέξεις-κλειδιά:

Διδασκαλία και μάθηση με διερεύνηση, Φυσικές Επιστήμες, πρωτοβάθμια εκπαίδευση, εκπαίδευση εκπαιδευτικών

Περίληψη

Η διδασκαλία με διερεύνηση προτείνεται για τη βελτίωση της ποιότητας της διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών (ΦΕ). Στην εργασία αυτή παρουσιάζεται η εμπειρία από τη συμμετοχή μας, ως ΠTΔΕ Kρήτης, στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα PriSciNet (2011-2014) που είχε σκοπό να προωθήσει την διδασκαλία ΦΕ με διερεύνηση σε παιδιά 3-11 ετών στην Ευρώπη μέσω της παραγωγής εκπαιδευτικού υλικού και την επιμόρφωση εν ενεργεία εκπαιδευτικών. Στα πλαίσια του προγράμματος αναπτύχθηκαν 45 δραστηριότητες (15 για παιδιά 3-5 ετών, 15 για παιδιά 6-8 ετών, 15 για παιδιά 9-11 ετών) σε θέματα Φυσικής, Βιολογίας, Χημείας, με οδηγίες για τον εκπαιδευτικό και φύλλα εργασίας για τους μαθητές που μπορούν να υλοποιηθούν στην τάξη χωρίς ειδικά επιστημονικά όργανα. Η πιλοτική εφαρμογή δραστηριοτήτων ανέδειξε ευκαιρίες και εμπόδια στην διδασκαλία με διερεύνηση που συμφωνούν με ανάλογες μελέτες στη βιβλιογραφία. Η επιμόρφωση εκπαιδευτικών έγινε με διεθνή και εθνικά σεμινάρια, τα οποία περιελάμβαναν πρακτική άσκηση στο εκπαιδευτικό υλικό και αξιολογήθηκαν πολύ θετικά από τους συμμετέχοντες. Οι δραστηριότητες μεταφράστηκαν σε 15 γλώσσες μεταξύ αυτών και η Ελληνική και είναι διαθέσιμες σε ψηφιακή μορφή.

Βιογραφικό Συγγραφέα

Μαριάννα Καλαϊτζιδάκη, Πανεπιστήμιο Κρήτης

Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Πανεπιστήμιο Κρήτης

Λήψεις

Δημοσίευση

2017-12-06

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Καλαϊτζιδάκη Μ. (2017). Η προώθηση της διδασκαλίας Φυσικών Επιστημών με διερεύνηση σε παιδιά 3-11 ετών στην Ευρώπη: ευρωπαϊκό πρόγραμμα PriSciNet. Επιστήμες Αγωγής, 2016(4), 8–37. https://doi.org/10.26248/.v2016i4.349