Κατανοώντας την Ιστορία μέσα από την Κατανόηση της Γλώσσας της Ιστορίας: Πειραματική Εφαρμογή Ιστορικού Γραμματισμού στην Ε´Δημοτικού
DOI:
https://doi.org/10.26248/.v2017i1.287Λέξεις-κλειδιά:
Ιστορικός γραμματισμός, ονοματοποίηση, στρατηγικές, συστημική λειτουργική γραμματικήΠερίληψη
This study presents a preliminary implementation on developing historical literacy in a year 5 elementary classroom. The aim of the study is to explore the applicability and the effectiveness of history decoding strategies as they were developed within the framework of Systemic Functional Linguistics in California History-Social Science Project actions. The results of the study show that pupils’ engagement with activities that focus on the ways language constructs historical meaning can contribute to improving all pupils’ reading and writing skills in regard to history texts and can effectively prepare them for the transition to secondary education.
Λήψεις
Δημοσίευση
2017-03-06
Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
Ερμιόνη Π., Ευγενία Β., & Αντώνιος Σ. (2017). Κατανοώντας την Ιστορία μέσα από την Κατανόηση της Γλώσσας της Ιστορίας: Πειραματική Εφαρμογή Ιστορικού Γραμματισμού στην Ε´Δημοτικού. Επιστήμες Αγωγής, 2017(1), 58–76. https://doi.org/10.26248/.v2017i1.287
Τεύχος
Ενότητα
Άρθρα