Οι ποιοτικές μέθοδοι στην έρευνα αξιολόγησης. Η περίπτωση της αξιολόγησης ενός μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών

Συγγραφείς

  • Μιχάλης Χριστοδούλου Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
  • Ελένη Μαρία Κουϊμτζή Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

DOI:

https://doi.org/10.26248/edusci.v2024i1.1780

Λέξεις-κλειδιά:

έρευνα αξιολόγησης, ποιοτική μέθοδος, Template Analysis, ιεραρχικά δενδρογράμματα, μεταπτυχιακές σπουδές

Περίληψη

Στο άρθρο αυτό στόχος μας είναι να αναδείξουμε την συμβολή των ποιοτικών μεθόδων στις έρευνες αξιολόγησης. Για το σκοπό αυτό παρουσιάζουμε τον ερευνητικό σχεδιασμό και τα ευρήματα από έρευνα αξιολόγησης που πραγματοποιήσαμε σε ένα πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών (ΠΜΣ) Ελληνικού πανεπιστημίου. Έμφαση δίνεται σε μεθοδολογικές λεπτομέρειες, όπως η συνάφεια μεταξύ οδηγού συνέντευξης και ανάλυσης των δεδομένων, η διαδικασία της ανάλυσης μέσω της Template Analysis (ΤΑ) και ο τρόπος παρουσίασης των δεδομένων. Η επιλογή της ΤΑ έγινε διότι η εν λόγω διαδικασία ανάλυσης καταλήγει στην δημιουργία ιεραρχικών δενδρογραμμάτων τα οποία προκύπτουν από τις κατηγορίες που έχουν αναδειχθεί. Το ερευνητικό κέρδος από την κατασκευή δενδρογραμμάτων είναι ότι μπορεί να αποτελέσει τη βάση για την δόμηση ποσοτικού εργαλείου συλλογής δεδομένων για μεταγενέστερη έρευνα. Με αυτή την έννοια, αναδεικνύεται η ιδέα ότι οι ποιοτικές μέθοδοι μπορούν να «συνομιλήσουν» γόνιμα με τις ποσοτικές μεθόδους στον σχεδιασμό των ερευνών αξιολόγησης.

Βιογραφικά Συγγραφέων

Μιχάλης Χριστοδούλου, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

Επίκουρος Καθηγητής
Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

Ελένη Μαρία Κουϊμτζή, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

Εργαστηριακό & Διδακτικό Προσωπικό
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

Λήψεις

Δημοσίευση

2024-02-22

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Χριστοδούλου Μ., & Κουϊμτζή Ε. Μ. (2024). Οι ποιοτικές μέθοδοι στην έρευνα αξιολόγησης. Η περίπτωση της αξιολόγησης ενός μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών. Επιστήμες Αγωγής, 2024(1), 107–134. https://doi.org/10.26248/edusci.v2024i1.1780

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα