Πολλαπλή Νοημοσύνη και Μάθηση

Συγγραφείς

  • Δέσποινα Βασαρμίδου Πανεπιστήμιο Κρήτης

DOI:

https://doi.org/10.26248/edusci.v2013i3.1759

Λέξεις-κλειδιά:

Θεωρία Πολλαπλής Νοημοσύνης, «Ουσιαστική» μάθηση, θεωρίες μάθησης

Περίληψη

The subject of this article is the Multiple Inteligence Theory (MIT), and its relation to learning. Initially the role of school is presented and how the theory perceives it, its aim and the means of achieving it. Then, a brief reference to the relationship between MIT and other theories of learning and the common grounds between them are exposed.

Βιογραφικό Συγγραφέα

Δέσποινα Βασαρμίδου, Πανεπιστήμιο Κρήτης

Διδάκτορας ΠΤΔΕ
Πανεπιστήμιο Κρήτης

Λήψεις

Δημοσίευση

2013-09-30

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Βασαρμίδου Δ. (2013). Πολλαπλή Νοημοσύνη και Μάθηση. Επιστήμες Αγωγής, 2013(3), 23–37. https://doi.org/10.26248/edusci.v2013i3.1759

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα

Τα περισσότερο διαβασμένα άρθρα του ίδιου συγγραφέα(s)