Επαγγελματική ταυτότητα και προπτυχιακοί φοιτητές/τριες κατά την πανδημία COVID-19. Μια μελέτη περίπτωσης στην Ελλάδα

Συγγραφείς

  • Βασιλική Φωτοπούλου Πανεπιστήμιο Πατρών

DOI:

https://doi.org/10.26248/edusci.v2023i3.1734

Λέξεις-κλειδιά:

επαγγελματική ταυτότητα, πανδημία, COVID-19, προπτυχιακοί φοιτητές/τριες, προσχολική εκπαίδευση, μελλοντικοί εκπαιδευτικοί

Περίληψη

Μέσα από την παρούσα εργασία επιδιώκεται η διερεύνηση των θέσεων προπτυχιακών φοιτητών/τριών σχετικά με το πως θεωρούν ότι η πανδημία επηρέασε τους/τις ίδιους/ες ως μελλοντικούς/κές εκπαιδευτικούς. Πρόκειται για δείγμα φοιτητών/τριών προσχολικής εκπαίδευσης που βίωσε την πανδημία και τις μεταβολές που αυτή επέφερε κατά τη διάρκεια των προπτυχιακών τους σπουδών. Η συλλογή των δεδομένων έγινε με ανώνυμο ερωτηματολόγιο και ακολούθησε θεματική ανάλυση περιεχομένου. Από τις απαντήσεις διαπιστώνεται ότι οι φοιτητές/τριες αντιλαμβάνονται τους εαυτούς τους ως εκπαιδευτικούς μέσα από την αντιμετώπιση αλλαγών, την αξιοποίηση νέων τεχνολογιών, την απόκτηση εμπειρίας ή και την απουσία εμπειρίας. Ιδιαίτερο όμως εύρημα αποτελεί η μελλοντική προοπτική και περαιτέρω αξιοποίηση της βιωμένης εμπειρίας από τους/τις φοιτητές/τριες. Σε ορισμένες περιπτώσεις φαίνεται να είναι αξιοποιήσιμη σε παρόμοιες καταστάσεις στο μέλλον ενώ σε άλλες περιπτώσεις λειτουργεί ως γενικευμένο εργαλείο που τους καθιστά ικανούς να ανταπεξέρχονται κάθε είδους πρόκληση. Η παρούσα έρευνα επιδιώκει να συνεισφέρει μέσα από τη δική της προσέγγιση στη βαθύτερη κατανόηση των αλλαγών που βίωσαν οι φοιτητές/τριες με αναφορά στην ταυτότητά τους και στην αξιοποίησή τους σε περιόδους μεταβολών και προκλήσεων στο εκπαιδευτικό γίγνεσθαι.

Βιογραφικό Συγγραφέα

Βασιλική Φωτοπούλου, Πανεπιστήμιο Πατρών

Ε.ΔΙ.Π.
Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και
της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Πανεπιστήμιο Πατρών

Λήψεις

Δημοσίευση

2023-11-14

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Φωτοπούλου Β. (2023). Επαγγελματική ταυτότητα και προπτυχιακοί φοιτητές/τριες κατά την πανδημία COVID-19. Μια μελέτη περίπτωσης στην Ελλάδα. Επιστήμες Αγωγής, 2023(3), 65–79. https://doi.org/10.26248/edusci.v2023i3.1734

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα