Η πολυγλωσσία στις μειονοτικές οικογένειες της δυτικής Θράκης: Γλωσσικές ιδεολογίες και εκπαιδευτικές επιλογές

Συγγραφείς

  • Ασπασία Χατζηδάκη Πανεπιστήμιο Κρήτης
  • Κωνσταντίνος Κοτσώνης

DOI:

https://doi.org/10.26248/edusci.v2015i4.1663

Λέξεις-κλειδιά:

Έλληνες μουσουλμάνοι, μειονοτική εκπαίδευση, Οικογενειακή Γλωσσική Πολιτική, γλωσσικές πεποιθήσεις, γλωσσική ιδεολογία, γλωσσική διαχείριση

Περίληψη

Οι Έλληνες μουσουλμάνοι της Δυτικής Θράκης αποτελούν τη μόνη αναγνωρισμένη μειονότητα της χώρας και, ως εκ τούτου, έχουν το δικαίωμα της φοίτησης σε μειονοτικά σχολεία, όπου τόσο η Ελληνική όσο και η Τουρκική χρησιμοποιούνται ως γλώσσες μάθησης. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια αρκετοί γονείς επιλέγουν να φοιτήσουν τα παιδιά τους στη δημόσια δημοτική εκπαίδευση. Στην εργασία αυτή παρουσιάζονται τα ευρήματα μίας ποιοτικής έρευνας με έντεκα τέτοιους γονείς στην οποία, με βάση το θεωρητικό πλαίσιο της Οικογενειακής Γλωσσικής Πολιτικής (Spolsky 2004), ανιχνεύσαμε τις γλωσσικές πρακτικές, τη γλωσσική διαχείριση και, τέλος, τις γλωσσικές πεποιθήσεις των γονέων σχετικά με τις τρεις γλώσσες του ρεπερτορίου τους (ελληνικά, τουρκικά και πομακικά). Στο παρόν κείμενο σχολιάζεται ιδιαίτερα το πώς σχετίζονται οι γλωσσικές πεποιθήσεις των γονέων με την επιλογή τους για δημόσια, μονόγλωσση εκπαίδευση για τα παιδιά τους.

Βιογραφικά Συγγραφέων

Ασπασία Χατζηδάκη, Πανεπιστήμιο Κρήτης

Αναπλ. Καθηγήτρια Π.Τ.Δ.Ε.
Πανεπιστήμιο Κρήτης

Κωνσταντίνος Κοτσώνης

Εκπαιδευτικός
ΜΔΕ Επιστήμες Αγωγής

Λήψεις

Δημοσίευση

2015-12-15

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Χατζηδάκη Α., & Κοτσώνης Κ. (2015). Η πολυγλωσσία στις μειονοτικές οικογένειες της δυτικής Θράκης: Γλωσσικές ιδεολογίες και εκπαιδευτικές επιλογές. Επιστήμες Αγωγής, 2015(4), 242–266. https://doi.org/10.26248/edusci.v2015i4.1663

Τα περισσότερο διαβασμένα άρθρα του ίδιου συγγραφέα(s)