Η πολυγλωσσία στις μειονοτικές οικογένειες της δυτικής Θράκης: Γλωσσικές ιδεολογίες και εκπαιδευτικές επιλογές
DOI:
https://doi.org/10.26248/edusci.v2015i4.1663Λέξεις-κλειδιά:
Έλληνες μουσουλμάνοι, μειονοτική εκπαίδευση, Οικογενειακή Γλωσσική Πολιτική, γλωσσικές πεποιθήσεις, γλωσσική ιδεολογία, γλωσσική διαχείρισηΠερίληψη
Οι Έλληνες μουσουλμάνοι της Δυτικής Θράκης αποτελούν τη μόνη αναγνωρισμένη μειονότητα της χώρας και, ως εκ τούτου, έχουν το δικαίωμα της φοίτησης σε μειονοτικά σχολεία, όπου τόσο η Ελληνική όσο και η Τουρκική χρησιμοποιούνται ως γλώσσες μάθησης. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια αρκετοί γονείς επιλέγουν να φοιτήσουν τα παιδιά τους στη δημόσια δημοτική εκπαίδευση. Στην εργασία αυτή παρουσιάζονται τα ευρήματα μίας ποιοτικής έρευνας με έντεκα τέτοιους γονείς στην οποία, με βάση το θεωρητικό πλαίσιο της Οικογενειακής Γλωσσικής Πολιτικής (Spolsky 2004), ανιχνεύσαμε τις γλωσσικές πρακτικές, τη γλωσσική διαχείριση και, τέλος, τις γλωσσικές πεποιθήσεις των γονέων σχετικά με τις τρεις γλώσσες του ρεπερτορίου τους (ελληνικά, τουρκικά και πομακικά). Στο παρόν κείμενο σχολιάζεται ιδιαίτερα το πώς σχετίζονται οι γλωσσικές πεποιθήσεις των γονέων με την επιλογή τους για δημόσια, μονόγλωσση εκπαίδευση για τα παιδιά τους.