Οι μαθητές Ρομά στο σχολείο και το σχολείο στους μαθητές Ρομά
DOI:
https://doi.org/10.26248/edusci.v2015i4.1660Λέξεις-κλειδιά:
Μαθητές Ρομά, γραμματισμός, καλές πρακτικές, μετάβαση, γεφύρωση, μετασχηματισμόςΠερίληψη
Από τη δεκαετία του 1990 μέχρι και το 2015 υλοποιήθηκαν, με χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μεγάλης κλίμακας εκπαιδευτικά προγράμματα, τα οποία, είχαν ως κεντρικό στόχο τους την εκπαίδευση των παιδιών Ρομά στην Ελλάδα. Στην παρούσα μελέτη εστιάζουμε στην μικρή κλίμακα, δηλαδή σε συγκεκριμένες καλές πρακτικές, οι οποίες σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν σε σχολεία της Β. Ελλάδας στο πλαίσιο του προγράμματος “Εκπαίδευση παιδιών Ρομά“. Συγκεκριμένα, εστιάζουμε σε μία μόνο δραστηριότητα γραμματισμού, η οποία υλοποιήθηκε το σχολικό έτος 2012-2013 σε ένα σχολείο στην ευρύτερη περιοχή Θεσσαλονίκης. Θεωρούμε τη δραστηριότητα αυτή ως ένα παράδειγμα δημιουργίας ενός ασφαλούς και ενδυναμωτικού περιβάλλοντος για τα παιδιά. Επιπλέον, η δραστηριότητα δείχνει νέους τρόπους δημιουργίας νοήματος και ενίσχυσης του σχολικού γραμματισμού μέσω γεφύρωσης της οικογενειακής και της σχολικής κουλτούρας και γλώσσας σε ένα περιβάλλον πολιτισμικά ανομοιογενές.