Ο πολιτισμός και η γλώσσα του σπιτιού ως γέφυρα μάθησης στο Νηπιαγωγείο

Συγγραφείς

  • Σούλα Μητακίδου Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
  • Χρυσούλα Γαβριηλίδου

DOI:

https://doi.org/10.26248/edusci.v2015i4.1654

Λέξεις-κλειδιά:

Εκπαίδευση Ρομά, νηπιαγωγείο, προσχολική εκπαίδευση, πολιτισμικά κατάλληλη διδασκαλία, ενταξιακή εκπαίδευση

Περίληψη

Η εργασία διερευνά τις προοπτικές εφαρμογής της ενταξιακής και πολιτισμικά κατάλληλης εκπαίδευσης σε ένα νηπιαγωγείο με μαθητικό πληθυσμό παιδιά Ρομά. Στο πλαίσιο αυτό σχεδιάστηκε και εφαρμόστηκε πρόγραμμα βασισμένο στον πολιτισμό και τις εμπειρίες όλων των παιδιών της τάξης, ενθαρρύνθηκε η χρήση της μητρικής γλώσσας των νηπίων στις μεταξύ τους συναναστροφές, επιδιώχτηκε αμφίδρομη συνεργασία σχολείου-σπιτιού και αξιοποιήθηκαν πολλαπλά μέσα. Η εφαρμογή του συγκεκριμένου προγράμματος συντέλεσε στην αύξηση του ενδιαφέροντος των παιδιών στη μάθηση και συνέβαλε στην αύξηση του ποσοστού φοίτησης των παιδιών στο σχολείο.

Βιογραφικά Συγγραφέων

Σούλα Μητακίδου, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

Καθηγήτρια
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

Χρυσούλα Γαβριηλίδου

Νηπιαγωγός
Προϊσταμένη 2ου Νηπιαγωγείου
Αλεξάνδρεια Ημαθίας

Λήψεις

Δημοσίευση

2015-12-15

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Μητακίδου Σ., & Γαβριηλίδου Χ. (2015). Ο πολιτισμός και η γλώσσα του σπιτιού ως γέφυρα μάθησης στο Νηπιαγωγείο. Επιστήμες Αγωγής, 2015(4), 35–66. https://doi.org/10.26248/edusci.v2015i4.1654