Απόψεις των Διευθυντών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για την Επαγγελματική τους Ανάπτυξη
DOI:
https://doi.org/10.26248/.v2021i1.1524Λέξεις-κλειδιά:
Διευθυντής σχολείου, επαγγελματική ανάπτυξη, επιμορφωτικές ανάγκες, εκπαιδευτική ηγεσίαΠερίληψη
Το άρθρο παρουσιάζει τα αποτελέσματα έρευνας που σκοπό είχε την καταγραφή των ευκαιριών επαγγελματικής ανάπτυξης των διευθυντών σχολείων και την ανάδειξη των επιμορφωτικών τους αναγκών, ώστε να ανταποκρίνονται αποτελεσματικά στις σύγχρονες απαιτήσεις του ρόλου τους. Στην έρευνα υιοθετήθηκε ποσοτικός μεθοδολογικός σχεδιασμός, με τη χορήγηση ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου στους διευθυντές Δημοτικών Σχολείων των περιφερειών Λέσβου, Έβρου και Ροδόπης. Το ποσοστό ανταπόκρισης ήταν 72,2% (122 διευθυντές). Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η πλειοψηφία των διευθυντών αναγνωρίζει τον πολυσχιδή ρόλο που καλείται να επιτελέσει στο σύγχρονο σχολείο και επιζητεί επιμόρφωση σε θεματικές που συνάδουν με τις ηγετικές διαστάσεις του ρόλου αυτού. Η επιμόρφωση των διευθυντών στηρίχθηκε κυρίως στην παρακολούθηση δομημένων επιμορφωτικών προγραμμάτων από τα Ανώτερα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα και δεν περιλάμβανε θέματα Εκπαιδευτικής Διοίκησης και Ηγεσίας. Οι συμμετέχοντες χαρακτήρισαν την επιμόρφωσης ως ανεπαρκή και ανέδειξαν την ανάγκη για παροχή συστηματικής επιμόρφωσης πριν και κατά τη διάρκεια της θητείας τους, σε πρωινό χρόνο, με απαλλαγή από τα εργασιακά τους καθήκοντα.