Η διερεύνηση των Διαπροσωπικών Σχέσεων Εκπαιδευτικών - Μαθητών/τριών με τη Μέθοδο των Ομάδων Εστίασης (FocusGroup)
DOI:
https://doi.org/10.26248/.v2021i1.1518Λέξεις-κλειδιά:
Διαπροσωπικές σχέσεις, εκπαιδευτικός, μαθητής/τρια, ομάδες εστίασης, παιδαγωγική διαδικασίαΠερίληψη
Γενικός σκοπός της έρευνας αυτής είναι η ανάλυση των διαπροσωπικών σχέσεων εκπαιδευτικών-μαθητών, σύμφωνα με τις απόψεις εκπαιδευτικών Δημοτικού Σχολείου, με την αξιοποίηση μιας ποιοτικής ερευνητικήςμεθόδου, τη μέθοδο των ομάδων εστίασης. Συμμετείχαν 32 εκπαιδευτικοί Δημοτικών Σχολείων, απαντώντας σε γενικές και προσωπικές ερωτήσεις σχετικά με την οριοθέτηση και σημασία των διαπροσωπικών σχέσεων εκπαιδευτικών-μαθητών, τα χαρακτηριστικά του/της εκπαιδευτικού που επιδρούν στις σχέσεις, τις παιδαγωγικές τεχνικές για την βελτίωση των σχέσεων. Από την ανάλυση των απαντήσεων διαπιστώθηκε ότι οι εκπαιδευτικοί θεωρούν απαραίτητες τις καλές διαπροσωπικές σχέσεις, που συμβάλλουν στο παιδαγωγικό κλίμα, τη μάθηση και τα κίνητρα των μαθητών/τριών. Οι μαθητές/τριες προτιμούν έναν/μια δίκαιο/η δάσκαλο/α, συνεπή, προσιτό/ή, επικοινωνιακό/ή, με χιούμορ, αποφασιστικό/ή, με προσεγμένη εμφάνιση, νεαρό και συνήθως γυναίκα. Το παιχνίδι, η συζήτηση, τα εκπαιδευτικά προγράμματα με ενσωμάτωση της τέχνης θεωρούνται ως τεχνικές βελτίωσης των διαπροσωπικών σχέσεων. Τα αποτελέσματα μπορούν να αξιοποιηθούν στην εκπαίδευση των μελλοντικών εκπαιδευτικών και στα επιμορφωτικά προγράμματα των εκπαιδευτικών της πράξης.