Επαγγελματικά Χαρακτηριστικά Εκπαιδευτικών Δημοτικών Σχολείων Ηλείας και Εργασιακή Ικανοποίηση

Συγγραφείς

  • Μαρία Μπαντούνα
  • Κωνσταντίνος Ζωγόπουλος

DOI:

https://doi.org/10.26248/.v2021i1.1517

Λέξεις-κλειδιά:

Εργασιακή ικανοποίηση, εκπαιδευτικοί, επαγγελματικά χαρακτηριστικά, ερωτηματολόγιο

Περίληψη

Το επίπεδο ικανοποίησης που λαμβάνουν οι εκπαιδευτικοί από την εργασία τους αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για τη μαθησιακή διαδικασία, την ποιότητα της εκπαίδευσης και την ευημερία των εκπαιδευτικών. Πολλοί παράγοντες ενδογενείς και εξωγενείς με την εργασία επηρεάζουν το επίπεδο της εργασιακής τους ικανοποίησης. Σκοπός της παρούσας ερευνητικής μελέτης, η οποία παρουσιάζει τμήμα μιας ευρύτερης έρευνας, είναι να διερευνήσει τη σχέση ανάμεσα στα επαγγελματικά χαρακτηριστικά (θέση εργασίας, συνολικά έτη υπηρεσίας, υπηρεσιακή κατάσταση και επίπεδο σπουδών) εκπαιδευτικών Δημοτικών σχολείων Ηλείας και το επίπεδο ικανοποίησής τους ως προς τους ενδογενείς και εξωγενείς με την εργασία τους παράγοντες. Η έρευνα ήταν ποσοτική με την αξιοποίηση του ερωτηματολογίου JobSatisfactionScale, JSS των Warr, Cook και Wall (1979). Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 269 εκπαιδευτικοί Δημοτικών σχολείων. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι τα υπό διερεύνηση επαγγελματικά χαρακτηριστικά των εκπαιδευτικών του δείγματος επιδρούν σε σημαντικό βαθμό στις αντιλήψεις τους για την εργασιακή τους ικανοποίηση από τους ενδογενείς και εξωγενείς παράγοντες.

Βιογραφικά Συγγραφέων

Μαρία Μπαντούνα

Εκπαιδευτικός ΠΕ06
Διευθύντρια Σχολικής Μονάδας Δ.Ε.
M.Ed Σπουδές στην Εκπαίδευση, M.Sc Διοίκηση Εκπαίδευσης

Κωνσταντίνος Ζωγόπουλος

Εκπαιδευτικός ΠΕ 70
Διευθυντής Σχολικής μονάδας Π.Ε.
M.Sc Διοίκηση Εκπαίδευσης

Λήψεις

Δημοσίευση

2021-02-15

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Μπαντούνα Μ., & Ζωγόπουλος Κ. (2021). Επαγγελματικά Χαρακτηριστικά Εκπαιδευτικών Δημοτικών Σχολείων Ηλείας και Εργασιακή Ικανοποίηση. Επιστήμες Αγωγής, 2021(1), 73–99. https://doi.org/10.26248/.v2021i1.1517

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα