Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Βιωματική Μάθηση: Θέσεις και Απόψεις του Υπευθύνου Λειτουργίας ενός Κ.Π.Ε.
DOI:
https://doi.org/10.26248/.v2019i4.1218Λέξεις-κλειδιά:
Περιβαλλοντική εκπαίδευση, Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, βιωματική μάθηση, συνέντευξηΠερίληψη
Στη διάρκεια των τελευταίων δεκαετιών, αυξανόμενος αριθμός θεωρητικών και εμπειρικών μελετών εστιάζει στη σχέση της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης με τη βιωματική μάθηση. Η σύντομη έρευνα που παρουσιάζεται αποσκοπεί στη διερεύνηση της αναφερόμενης σχέσης, όπως αποτυπώνεται στις διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές ενός Κ.Π.Ε. της Βόρειας Ελλάδας. Για τη συλλογή ποιοτικών δεδομένων, όσον αφορά κυρίως στα μεθοδολογικά χαρακτηριστικά των εκπαιδευτικών προγραμμάτων, επιλέχθηκε η διεξαγωγή ημι-δομημένης συνέντευξης με τον Υπεύθυνο Λειτουργίας του Κ.Π.Ε. Από την κριτική ανάλυση των θέσεων και των απόψεών του, διαπιστώνεται ότι η βιωματική μάθηση αποτελεί πρωταρχική επιδίωξη των εκπαιδευτικών προσεγγίσεων και συνδέεται με ορισμένα από τα σημαντικότερα οφέλη που αποκομίζουν οι μαθητές της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από τη συμμετοχή τους στα προγράμματα του Κ.Π.Ε. Τέλος, επισημαίνονται οι περιορισμοί της παρούσας μελέτης και προτείνεται η περαιτέρω διερεύνηση του βιωματικού χαρακτήρα των εκπαιδευτικών δράσεων των Κ.Π.Ε. της χώρας.