Χαρτογραφώντας και Αποτυπώνοντας το (Ηχο)Τοπιο και τη Βιοποικιλοτητα για Περιβαλλοντική Εκπαίδευση ΑΜΕΑ. Εφαρμογή για το Θαλάσσιο Πάρκο Ζακύνθου
DOI:
https://doi.org/10.26248/.v2019i4.1217Λέξεις-κλειδιά:
Ακουστική οικολογία, ηχοτοπίο, άτομα με αναπηρία, περιβαλλοντική εκπαίδευση, εκπαιδευτικό υλικό, προστατευόμενες περιοχές, θαλάσσια χελώναΠερίληψη
Αντικείμενο της παρούσας μελέτης είναι η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση για άτομα με ειδικές ανάγκες. Θέματα προστατευόμενων περιοχών, απειλούμενων ειδών και η διαχείριση και διατήρηση περιβαλλοντικά σημαντικών οικοτόπων αποτέλεσαν προτεραιότητες για την δημιουργία υλικού Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης κατάλληλα προσαρμοσμένου για άτομα με προβλήματα όρασης, προβλήματα ακοής και κινητικά προβλήματα. Οι αρχές της ακουστικής οικολογίας και της εκπαίδευσης για τη διατήρηση χρησιμοποιήθηκαν για την εικονική μεταφορά των συμμετεχόντων στο οικοσύστημα αναπαραγωγής του απειλούμενου είδους Caretta caretta στο θαλάσσιο Παρκο Ζακύνθου για να κατανοήσουν την ταυτότητα και την περιβαλλοντική αξία της περιοχής. Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού υλικού πραγματοποιήθηκε με ερωτηματολόγια και παρατηρητές, οι οποίοι κατέγραψαν τις αντιδράσεις και τη συμπεριφορά συμμετεχόντων.