Χαρτογραφώντας και Αποτυπώνοντας το (Ηχο)Τοπιο και τη Βιοποικιλοτητα για Περιβαλλοντική Εκπαίδευση ΑΜΕΑ. Εφαρμογή για το Θαλάσσιο Πάρκο Ζακύνθου

Συγγραφείς

  • Χαρίκλεια Μινώτου
  • Στέφανος Παρασκευόπουλος Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

DOI:

https://doi.org/10.26248/.v2019i4.1217

Λέξεις-κλειδιά:

Ακουστική οικολογία, ηχοτοπίο, άτομα με αναπηρία, περιβαλλοντική εκπαίδευση, εκπαιδευτικό υλικό, προστατευόμενες περιοχές, θαλάσσια χελώνα

Περίληψη

Αντικείμενο της παρούσας μελέτης είναι η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση για άτομα με ειδικές ανάγκες. Θέματα προστατευόμενων περιοχών, απειλούμενων ειδών και η διαχείριση και διατήρηση περιβαλλοντικά σημαντικών οικοτόπων αποτέλεσαν προτεραιότητες για την δημιουργία υλικού Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης κατάλληλα προσαρμοσμένου για άτομα με προβλήματα όρασης, προβλήματα ακοής και κινητικά προβλήματα. Οι αρχές της ακουστικής οικολογίας και της εκπαίδευσης για τη διατήρηση χρησιμοποιήθηκαν για την εικονική μεταφορά των συμμετεχόντων στο οικοσύστημα αναπαραγωγής του απειλούμενου είδους Caretta caretta στο θαλάσσιο Παρκο Ζακύνθου για να κατανοήσουν την ταυτότητα και την περιβαλλοντική αξία της περιοχής. Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού υλικού πραγματοποιήθηκε με ερωτηματολόγια και παρατηρητές, οι οποίοι κατέγραψαν τις αντιδράσεις και τη συμπεριφορά συμμετεχόντων.

Βιογραφικά Συγγραφέων

Χαρίκλεια Μινώτου

Ερευνήτρια, Δρ. Αειφορίας

Στέφανος Παρασκευόπουλος, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Καθηγητής Οικολογίας και Αγωγής στην Προστασία του Περιβάλλοντος
Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Λήψεις

Δημοσίευση

2020-07-10

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Μινώτου Χ., & Παρασκευόπουλος Σ. (2020). Χαρτογραφώντας και Αποτυπώνοντας το (Ηχο)Τοπιο και τη Βιοποικιλοτητα για Περιβαλλοντική Εκπαίδευση ΑΜΕΑ. Εφαρμογή για το Θαλάσσιο Πάρκο Ζακύνθου. Επιστήμες Αγωγής, 2019(4), 97–108. https://doi.org/10.26248/.v2019i4.1217