Επιχειρώντας Διαθεματικές Προσεγγίσεις με τη Βοήθεια του Google Earth

Συγγραφείς

  • Βασιλική Πίτσια Queen’s University Belfast
  • Αναστάσιος Καρακολίδης Queen’s University Belfast
  • Αναστάσιος Εμβαλωτής Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

DOI:

https://doi.org/10.26248/.v2016i3.1202

Λέξεις-κλειδιά:

Google Earth, Πρωτοβάθμια εκπαίδευση, Γεωγραφία, Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή, ΤΠΕ

Περίληψη

In recent years, there is an intense discussion regarding the impact of Information and Communication Technologies (ICTs) on students’ academic performance. This scientific paper presents the design, application and assessment of an educational intervention aiming to evaluate the contribution of the use of Google Earth to elementary school students’ (6th Grade) academic achievement in Geography and Social and Political Education. The exploration of this relationship was based on a quasi-experimental research project having a control and an experimental group. The teaching treatment of the control group was based on conventional approaches, while Google Earth was used as intervention for the experimental group. The results revealed that the use of Google Earth had a positive impact on students’ learning.

Βιογραφικά Συγγραφέων

Βασιλική Πίτσια, Queen’s University Belfast

MSc
Queen’s University Belfast

Αναστάσιος Καρακολίδης, Queen’s University Belfast

MSc
Queen’s University Belfast

Αναστάσιος Εμβαλωτής, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

Αναπλ. Καθηγητής
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

Λήψεις

Δημοσίευση

2016-09-30

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Πίτσια Β., Καρακολίδης Α., & Εμβαλωτής Α. (2016). Επιχειρώντας Διαθεματικές Προσεγγίσεις με τη Βοήθεια του Google Earth. Επιστήμες Αγωγής, 2016(3), 177–197. https://doi.org/10.26248/.v2016i3.1202

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα