Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Ψηφιακών Διδακτικών Σεναρίων στην Προσχολική Εκπαίδευση: Η Περίπτωση της Ψηφιακής Πλατφόρμας «Αίσωπος»

Authors

  • Ελένη Ι. Τσαλαγιώργου
  • Κυριακή Μέλλιου Πανεπιστήμιο Δυτ. Μακεδονίας
  • Λίνα Π. Βαλσαμίδου Open University of Cyprus

DOI:

https://doi.org/10.26248/.v2016i2.1206

Keywords:

Πλατφόρμα Αίσωπος, Ψηφιακά Διδακτικά Σενάρια, Προσχολική Εκπαίδευση, Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών

Abstract

The current study aims to provide a conceptual framework for designing and implementing electronic/digital educational scenarios in Early Childhood Education. The study analyses the pedagogical principles underlying the integration of Information and Communication Technologies in Early Childhood Education along with the characteristics of digital educational scenarios appropriate for kindergarten classes.
In addition, the study attempts to support the theoretical justification of the necessity of ICT integration into early childhood educational practices by demonstrating examples of designing electronic teaching scenarios based on the use of interactive tools of the digital platform “Aesop» (http://aesop.iep .edu.gr).

Author Biographies

Ελένη Ι. Τσαλαγιώργου

PhD, Σύμβουλος Β’ Προσχολικής Αγωγής
Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής

Κυριακή Μέλλιου, Πανεπιστήμιο Δυτ. Μακεδονίας

Εκπαιδευτικός ΠΕ60, MEd, Υποψ. Διδάκτωρ
Πανεπιστήμιο Δυτ. Μακεδονίας

Λίνα Π. Βαλσαμίδου, Open University of Cyprus

Εκπαιδευτικός ΠΕ60, ΜSc., MEd., MA.
Υπoψ. Διδάκτωρ Α.Π.ΚΥ.

Published

2016-06-06

How to Cite

Τσαλαγιώργου Ε. Ι., Μέλλιου Κ., & Βαλσαμίδου Λ. Π. (2016). Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Ψηφιακών Διδακτικών Σεναρίων στην Προσχολική Εκπαίδευση: Η Περίπτωση της Ψηφιακής Πλατφόρμας «Αίσωπος». Education Sciences, 2016(2), 65–94. https://doi.org/10.26248/.v2016i2.1206