Η Συναισθηματική νοημοσύνη και η Εργασιακή Αφοσίωση των Εκπαιδευτικών της Προσχολικής Ηλικίας. Ο Διαμεσολαβητικός και Ρυθμιστικός Ρόλος της Στάσης τους για την Κοινωνική και Συναισθηματική Μάθηση.

Συγγραφείς

  • Μαριάννα Καραγιάννη Πανεπιστήμιο Κρήτης
  • Ιωάννης Τσαούσης Πανεπιστήμιο Κρήτης

DOI:

https://doi.org/10.26248/eleutherna.v8i0.87

Λέξεις-κλειδιά:

συναισθηματική νοημοσύνη, κοινωνική και συναισθηματική μάθηση, εργασιακή αφοσίωση, εκπαιδευτικοί προσχολικής ηλικίας, διαμεσολαβητική ανάλυση, ρυθμιστική ανάλυση

Περίληψη

Το παρόν άρθρο είχε ως αντικείμενο τη μελέτη της σχέσης μεταξύ συναισθηματικής νοημοσύνης και εργασιακής αφοσίωσης των εκπαιδευτικών προσχολικής ηλικίας. Συγκεκριμένα, διερευνήθηκε ο πιθανός διαμεσολαβητικός ή/και ρυθμιστικός ρόλος της στάσης τους για την κοινωνική και συναισθηματική μάθηση στη σχέση μεταξύ της συναισθηματικής νοημοσύνης τους και της εργασιακής τους αφοσίωσης.  Το δείγμα αποτελούσαν 202 εκπαιδευτικοί προσχολικής ηλικίας.  Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η συναισθηματική νοημοσύνη και η στάση για την κοινωνική και συναισθηματική μάθηση προέβλεψαν την εργασιακή αφοσίωση.  Επιπλέον, η στάση για την κοινωνική και συναισθηματική μάθηση λειτούργησε ως διαμεσολαβητικός παράγοντας στη σχέση συναισθηματικής νοημοσύνης και εργασιακής αφοσίωσης.  Επιπρόσθετα, κάποιες από τις διαστάσεις της στάσης για την κοινωνική και συναισθηματική μάθηση βρέθηκε ότι λειτουργούν ως ρυθμιστικοί παράγοντες στη σχέση συναισθηματικής νοημοσύνης και εργασιακής αφοσίωσης.  Επιχειρείται συζήτηση και συνεκτίμηση των ευρημάτων, καθώς και προτάσεις για περαιτέρω έρευνα.

Βιογραφικά Συγγραφέων

Μαριάννα Καραγιάννη, Πανεπιστήμιο Κρήτης

Υποψήφια διδάκτορας, Τμήμα Ψυχολογίας, Σχολή Κοινωνικών Επιστημών, Πανεπιστήμιο Κρήτης

Ιωάννης Τσαούσης, Πανεπιστήμιο Κρήτης

. Καθηγητής, Τμήμα Ψυχολογίας, Σχολή Κοινωνικών Επιστημών, Πανεπιστήμιο Κρήτης

Λήψεις

Δημοσίευση

2017-12-20

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Καραγιάννη Μ., & Τσαούσης Ι. (2017). Η Συναισθηματική νοημοσύνη και η Εργασιακή Αφοσίωση των Εκπαιδευτικών της Προσχολικής Ηλικίας. Ο Διαμεσολαβητικός και Ρυθμιστικός Ρόλος της Στάσης τους για την Κοινωνική και Συναισθηματική Μάθηση. ΕΛΕΥΘΕΡΝΑ, 8, 111–148. https://doi.org/10.26248/eleutherna.v8i0.87