Η Συναισθηματική νοημοσύνη και η Εργασιακή Αφοσίωση των Εκπαιδευτικών της Προσχολικής Ηλικίας. Ο Διαμεσολαβητικός και Ρυθμιστικός Ρόλος της Στάσης τους για την Κοινωνική και Συναισθηματική Μάθηση.
DOI:
https://doi.org/10.26248/eleutherna.v8i0.87Λέξεις-κλειδιά:
συναισθηματική νοημοσύνη, κοινωνική και συναισθηματική μάθηση, εργασιακή αφοσίωση, εκπαιδευτικοί προσχολικής ηλικίας, διαμεσολαβητική ανάλυση, ρυθμιστική ανάλυσηΠερίληψη
Το παρόν άρθρο είχε ως αντικείμενο τη μελέτη της σχέσης μεταξύ συναισθηματικής νοημοσύνης και εργασιακής αφοσίωσης των εκπαιδευτικών προσχολικής ηλικίας. Συγκεκριμένα, διερευνήθηκε ο πιθανός διαμεσολαβητικός ή/και ρυθμιστικός ρόλος της στάσης τους για την κοινωνική και συναισθηματική μάθηση στη σχέση μεταξύ της συναισθηματικής νοημοσύνης τους και της εργασιακής τους αφοσίωσης. Το δείγμα αποτελούσαν 202 εκπαιδευτικοί προσχολικής ηλικίας. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η συναισθηματική νοημοσύνη και η στάση για την κοινωνική και συναισθηματική μάθηση προέβλεψαν την εργασιακή αφοσίωση. Επιπλέον, η στάση για την κοινωνική και συναισθηματική μάθηση λειτούργησε ως διαμεσολαβητικός παράγοντας στη σχέση συναισθηματικής νοημοσύνης και εργασιακής αφοσίωσης. Επιπρόσθετα, κάποιες από τις διαστάσεις της στάσης για την κοινωνική και συναισθηματική μάθηση βρέθηκε ότι λειτουργούν ως ρυθμιστικοί παράγοντες στη σχέση συναισθηματικής νοημοσύνης και εργασιακής αφοσίωσης. Επιχειρείται συζήτηση και συνεκτίμηση των ευρημάτων, καθώς και προτάσεις για περαιτέρω έρευνα.
Λήψεις
Δημοσίευση
Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
Τεύχος
Ενότητα
Άδεια
Tα πνευματικά δικαιώματα των συγγραφέων ρυθμίζονται σύμφωνα με την άδεια Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0).
Στο πλαίσιο αυτής της άδειας, το EJPBS παρέχει άμεση πρόσβαση στο περιεχόμενό του με βάση την αρχή ότι η ελεύθερη διάθεση της έρευνας στο ευρύ κοινό καθιστά εύκολη τη διάχυση της γνώσης σε παγκόσμιο επίπεδο.