Ψυχολογία της δημιουργικότητας στην επιστήμη (μελέτη περίπτωσης: η διαμόρφωση της πολιτισμικής-ιστορικής θεωρίας του L.Vygotsky)

Συγγραφείς

  • Μανόλης Δαφέρμος Πανεπιστήμιο Κρήτης

DOI:

https://doi.org/10.26248/eleutherna.v1i0.166

Λέξεις-κλειδιά:

δημιουργικότητα, επιστημονική δραστηριότητα, προσωπικότητα

Περίληψη

Στο άρθρο επιχειρείται η κριτική ανάλυση των βασικών προσεγγίσεων της δημιουργικότητας στην επιστήμη. Στο παράδειγμα της ζωής και τον έργου του L. Vygotsky επιχειρήθηκε η ανάλυση της επίδρασης που ασκεί η στάση ζωής του ερευνητή στην επιλογή τον ερευνητικού πεδίον και στην κατεύθυνση της επιστημονικής δραστηριότητας. Η δημιουργικότητα στην επιστήμη εξε­τάζεται ως ένα σύνθετο πρόβλημα για την κατανόηση του οποίου είναι απα­ραίτητη η συγκεκριμένη ιστορική διερεύνηση της αμοιβαίας συνάφειας κοι­νωνικών, επιστημονικών και ψυχολογικών διαστάσεων της διαδικασίας πα­ραγωγής νέας γνώσης. Η αναπτυσσόμενη, δημιουργική επιστημονική δρα­στηριότητα παρουσιάζεται ως ενότητα «κλασσικού» και «ρομαντικού» τύπον σκέψης, συνθετικής και αναλυτικής θεώρησης τον γνωστικού αντικειμένου.

Βιογραφικό Συγγραφέα

Μανόλης Δαφέρμος, Πανεπιστήμιο Κρήτης

Μανόλης Δαφέρμος
Διδάσκων (Π.Δ. 407), τμήμα Ψυχολογίας, Πανεπιστήμιο Κρήτης

Λήψεις

Δημοσίευση

2004-02-14

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Δαφέρμος Μ. (2004). Ψυχολογία της δημιουργικότητας στην επιστήμη (μελέτη περίπτωσης: η διαμόρφωση της πολιτισμικής-ιστορικής θεωρίας του L.Vygotsky). ΕΛΕΥΘΕΡΝΑ, 1, 61–79. https://doi.org/10.26248/eleutherna.v1i0.166

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα