Ψυχολογία της δημιουργικότητας στην επιστήμη (μελέτη περίπτωσης: η διαμόρφωση της πολιτισμικής-ιστορικής θεωρίας του L.Vygotsky)
DOI:
https://doi.org/10.26248/eleutherna.v1i0.166Λέξεις-κλειδιά:
δημιουργικότητα, επιστημονική δραστηριότητα, προσωπικότηταΠερίληψη
Στο άρθρο επιχειρείται η κριτική ανάλυση των βασικών προσεγγίσεων της δημιουργικότητας στην επιστήμη. Στο παράδειγμα της ζωής και τον έργου του L. Vygotsky επιχειρήθηκε η ανάλυση της επίδρασης που ασκεί η στάση ζωής του ερευνητή στην επιλογή τον ερευνητικού πεδίον και στην κατεύθυνση της επιστημονικής δραστηριότητας. Η δημιουργικότητα στην επιστήμη εξετάζεται ως ένα σύνθετο πρόβλημα για την κατανόηση του οποίου είναι απαραίτητη η συγκεκριμένη ιστορική διερεύνηση της αμοιβαίας συνάφειας κοινωνικών, επιστημονικών και ψυχολογικών διαστάσεων της διαδικασίας παραγωγής νέας γνώσης. Η αναπτυσσόμενη, δημιουργική επιστημονική δραστηριότητα παρουσιάζεται ως ενότητα «κλασσικού» και «ρομαντικού» τύπον σκέψης, συνθετικής και αναλυτικής θεώρησης τον γνωστικού αντικειμένου.
Λήψεις
Δημοσίευση
Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
Τεύχος
Ενότητα
Άδεια
Tα πνευματικά δικαιώματα των συγγραφέων ρυθμίζονται σύμφωνα με την άδεια Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0).
Στο πλαίσιο αυτής της άδειας, το EJPBS παρέχει άμεση πρόσβαση στο περιεχόμενό του με βάση την αρχή ότι η ελεύθερη διάθεση της έρευνας στο ευρύ κοινό καθιστά εύκολη τη διάχυση της γνώσης σε παγκόσμιο επίπεδο.