Προσλαμβανόμενη επαγγελματική επάρκεια και αυτοαποτελεσματικότητα, στρεσογόνα γεγονότα ζωής και ψυχική υγεία των φοιτητών Νοσηλευτικής και Κοινωνικής Εργασίας
DOI:
https://doi.org/10.26248/eleutherna.v12i0.1545Λέξεις-κλειδιά:
Προσλαμβανόμενη επαγγελματική επάρκεια, αυτοαποτελεσματικότητα, φοιτητές, ψυχική υγεία, στρεσογόνα γεγονότα ζωής, Κοινωνική Εργασία, ΝοσηλευτικήΠερίληψη
Η επαγγελματική επάρκεια και η αυτοαποτελεσματικότητα είναι σύνθετοι όροι που έχουν αναδειχθεί μέσα από την σύγχρονη βιβλιογραφία σαν ένα κριτήριο πρόβλεψης της επερχόμενης εξέλιξης και αποκατάστασης των αποφοίτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Η παρούσα έρευνα είχε σκοπό να εξετάσει την προσλαμβανόμενη επαγγελματική επάρκεια και αυτοαποτελεσματικότητα των φοιτητών Κοινωνικής Εργασίας και Νοσηλευτικής του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου και να αναζητήσει παράγοντες που την επηρεάζουν. Η μελέτη πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 313 φοιτητών (171 Κοινωνικής Εργασίας, 142 Νοσηλευτικής). Το ερωτηματολόγιο εξέταζε κοινωνικο-δημογραφικούς και ακαδημαϊκούς παράγοντες, την προσλαμβανόμενη επαγγελματική επάρκεια και αυτοαποτελεσματικότητα (Nursing Competency Self Efficacy (NCSE) Scale for Outgoing Nursing Students), την ψυχική υγεία (Symptom Checklist List, SCL 90-R) και τα στρεσογόνα γεγονότα ζωής (Life Stress Inventory, LSI). Το 67.3% των συμμετεχόντων ανέφερε στρεσογόνα γεγονότα ζωής κατά το τελευταίο έτος, με το 17.6% αυτών να συγκεντρώνουν υψηλό φορτίο στρες και να εντάσσονται στην κατηγορία υψηλού κινδύνου. Όλες οι κλίμακες ψυχικής υγείας βρέθηκαν να συσχετίζονται αρνητικά με την προσλαμβανόμενη επαγγελματική επάρκεια και αυτοαποτελεσματικότητα ενώ δε βρέθηκε συσχέτιση τους με τα στρεσογόνα γεγονότα ζωής. Η ηλικία των συμμετεχόντων, η εργασιακή τους κατάσταση, το Τμήμα και το έτος φοίτησης καθώς και η προηγούμενη γνώση και προτίμηση του αντικειμένου σπουδών, βρέθηκαν να σχετίζονται με την προσλαμβανόμενη επαγγελματική επάρκεια και αυτοαποτελεσματικότητα. Η μελέτη έχει προεκτάσεις σε ζητήματα εκπαιδευτικής πολιτικής και πολιτικής υγείας.
Λήψεις
Δημοσίευση
Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
Τεύχος
Ενότητα
Άδεια
Tα πνευματικά δικαιώματα των συγγραφέων ρυθμίζονται σύμφωνα με την άδεια Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0).
Στο πλαίσιο αυτής της άδειας, το EJPBS παρέχει άμεση πρόσβαση στο περιεχόμενό του με βάση την αρχή ότι η ελεύθερη διάθεση της έρευνας στο ευρύ κοινό καθιστά εύκολη τη διάχυση της γνώσης σε παγκόσμιο επίπεδο.