Προσλαμβανόμενη επαγγελματική επάρκεια και αυτοαποτελεσματικότητα, στρεσογόνα γεγονότα ζωής και ψυχική υγεία των φοιτητών Νοσηλευτικής και Κοινωνικής Εργασίας

Συγγραφείς

  • Μαρία Παπαδακάκη Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο
  • Σταυρούλα Λιόλιου Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο
  • Βασιλική Κουνάλη Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο
  • Αναστασία Λιάνγκου Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο

DOI:

https://doi.org/10.26248/eleutherna.v12i0.1545

Λέξεις-κλειδιά:

Προσλαμβανόμενη επαγγελματική επάρκεια, αυτοαποτελεσματικότητα, φοιτητές, ψυχική υγεία, στρεσογόνα γεγονότα ζωής, Κοινωνική Εργασία, Νοσηλευτική

Περίληψη

Η επαγγελματική επάρκεια και η αυτοαποτελεσματικότητα είναι σύνθετοι όροι που έχουν αναδειχθεί μέσα από την σύγχρονη βιβλιογραφία σαν ένα κριτήριο πρόβλεψης της επερχόμενης εξέλιξης και αποκατάστασης των αποφοίτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Η παρούσα έρευνα είχε σκοπό να εξετάσει την προσλαμβανόμενη επαγγελματική επάρκεια και αυτοαποτελεσματικότητα των φοιτητών Κοινωνικής Εργασίας και Νοσηλευτικής του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου και να αναζητήσει παράγοντες που την επηρεάζουν. Η μελέτη πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 313 φοιτητών (171 Κοινωνικής Εργασίας, 142 Νοσηλευτικής). Το ερωτηματολόγιο εξέταζε κοινωνικο-δημογραφικούς και ακαδημαϊκούς παράγοντες, την προσλαμβανόμενη επαγγελματική επάρκεια και αυτοαποτελεσματικότητα (Nursing Competency Self Efficacy (NCSE) Scale for Outgoing Nursing Students), την ψυχική υγεία (Symptom Checklist List, SCL 90-R) και τα στρεσογόνα γεγονότα ζωής (Life Stress Inventory, LSI). Το 67.3% των συμμετεχόντων ανέφερε στρεσογόνα γεγονότα ζωής κατά το τελευταίο έτος, με το 17.6% αυτών να συγκεντρώνουν υψηλό φορτίο στρες και να εντάσσονται στην κατηγορία υψηλού κινδύνου. Όλες οι κλίμακες ψυχικής υγείας βρέθηκαν να συσχετίζονται αρνητικά με την προσλαμβανόμενη επαγγελματική επάρκεια και αυτοαποτελεσματικότητα ενώ δε βρέθηκε συσχέτιση τους με τα στρεσογόνα γεγονότα ζωής. Η ηλικία των συμμετεχόντων, η εργασιακή τους κατάσταση, το Τμήμα και το έτος φοίτησης καθώς και η προηγούμενη γνώση και προτίμηση του αντικειμένου σπουδών, βρέθηκαν να σχετίζονται με την προσλαμβανόμενη επαγγελματική επάρκεια και αυτοαποτελεσματικότητα. Η μελέτη έχει προεκτάσεις σε ζητήματα εκπαιδευτικής πολιτικής και πολιτικής υγείας.

Βιογραφικά Συγγραφέων

Μαρία Παπαδακάκη, Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο

Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας, Σχολή Επιστημών Υγείας, Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο, Τηλ. +30 2810 379518

Σταυρούλα Λιόλιου, Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο

MSc, Υποψ. Δρ. Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας, Σχολή Επιστημών Υγείας, Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο

Βασιλική Κουνάλη, Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο

Ψυχολόγος, MSc, Επιστημονικός Συνεργάτης, Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας, Σχολή Επιστημών Υγείας, Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο

Αναστασία Λιάνγκου, Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο

Κοινωνική Λειτουργός, MSc, Επιστημονικός Συνεργάτης, Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας, Σχολή Επιστημών Υγείας, Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο

Λήψεις

Δημοσίευση

2021-10-06

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Παπαδακάκη Μ., Λιόλιου Σ., Κουνάλη Β., & Λιάνγκου Α. (2021). Προσλαμβανόμενη επαγγελματική επάρκεια και αυτοαποτελεσματικότητα, στρεσογόνα γεγονότα ζωής και ψυχική υγεία των φοιτητών Νοσηλευτικής και Κοινωνικής Εργασίας. ΕΛΕΥΘΕΡΝΑ, 12, 129–158. https://doi.org/10.26248/eleutherna.v12i0.1545