Λήψη αποφάσεων σταδιοδρομίας: Αντιλαμβανόμενα εμπόδια σταδιοδρομίας κατά την εφηβική ηλικία σε σχέση με τα μελλοντικά σχέδια και πιθανοί διαμεσολαβητικοί παράγοντες
DOI:
https://doi.org/10.26248/eleutherna.v2i0.152Λέξεις-κλειδιά:
Σταδιοδρομία, Φιλοδοξίες, Προσδοκίες, Εμπόδια ΣταδιοδρομίαςΠερίληψη
Στόχος της παρούσας έρευνας ήταν να διερευνηθούν οι πιθανές σχέσεις ανάμεσα στις φιλοδοξίες και προσδοκίες αποτελέσματος σταδιοδρομίας των εφήβων και στα αντιλαμβανόμενα από τους εφήβους εμπόδια στην πορεία λήψης μελλοντικών αποφάσεων. Οι υποθέσεις που διατυπώθηκαν ήταν ότι:
α) υπάρχει αρνητική συσχέτιση μεταξύ αντιλαμβανόμενων εμποδίων κατά τη λήψη αποφάσεων και φιλοδοξιών/προσδοκιών αποτελέσματος σταδιοδρομίας για το μέλλον,
β) ότι οι έφηβοι με εργασιακή εμπειρία μερικής απασχόλησης αντιλαμβάνονται σε υψηλότερο βαθμό εμπόδια σταδιοδρομίας από τους εφήβους χωρίς αντίστοιχη εμπειρία,
γ) ότι οι έφηβοι με μελλοντική επιλογή τη σταδιοδρομία (σπουδές) έχουν υψηλότερες φιλοδοξίες από εκείνους με μελλοντική επιλογή την εργασία,και
δ) ότι οι έφηβοι που επιλέγουν να ακολουθήσουν την εργασιακή εμπειρία αντιλαμβάνονται σε υψηλότερο βαθμό εμπόδια σταδιοδρομίας από τους εφήβους που επιλέγουν να ακολουθήσουν σταδιοδρομία (σπουδές).
Το δείγμα αποτελούνταν από 310 μαθητές, 150 αγόρια και 160 κορίτσια, Γ' Γυμνασίου και Α' Λυκείου. Οι φιλοδοξίες και προσδοκίες αποτελέσματος σταδιοδρομίας για το μέλλον μετρήθηκαν με έναν Κατάλογο Γενικών Φιλοδοξιών Σταδιοδρομίας και ένα Ερωτηματολόγιο Γενικών Προσδοκιών Αποτελέσματος Σταδιοδρομίας, ενώ τα εμπόδια σταδιοδρομίας μετρήθηκαν με ένα Ερωτηματολόγιο Εμποδίων Σταδιοδρομίας. Όλα τα παραπάνω εργαλεία κατασκευάστηκαν για τους σκοπούς της παρούσας έρευνας. Τα αποτελέσματα συζητιούνται στο πλαίσιο σχεδιασμού προγραμμάτων πρόληψης και παρέμβασης στο σχολείο.
Λήψεις
Δημοσίευση
Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
Τεύχος
Ενότητα
Άδεια
Tα πνευματικά δικαιώματα των συγγραφέων ρυθμίζονται σύμφωνα με την άδεια Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0).
Στο πλαίσιο αυτής της άδειας, το EJPBS παρέχει άμεση πρόσβαση στο περιεχόμενό του με βάση την αρχή ότι η ελεύθερη διάθεση της έρευνας στο ευρύ κοινό καθιστά εύκολη τη διάχυση της γνώσης σε παγκόσμιο επίπεδο.